dc.contributor.advisor | Kornatovská, Zuzana | |
dc.contributor.author | Stýblová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:11:38Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:11:38Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-04-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33369 | |
dc.description.abstract | Záměrem této bakalářské práce bylo prověřit a vyhodnotit možnosti začlenění dětí s disabilitou mentální, zrakovou a sluchovou ve věku 8 - 15 let v okrese Písek. Tato práce je rozdělena na teoretickou část, která vysvětluje celkový pohled na pojem disabilita u dětí, nastiňuje důležitost začleňování dětí s disabilitou do kolektivů s intaktními dětmi. Je zde vysvětlena charakteristika a klasifikace disability mentální, zrakové a sluchové a zároveň možnosti využití nabídky vhodných sportů pro jednotlivé stupně disability. Součástí teoretické části je také popis okresu Písek a jeho nabídka volnočasových pohybových aktivit. Zároveň zdůrazněn význam a důležitost volnočasových aktivit s ohledem na zdravý životní styl. V praktické části je provedeno samotné šetření anketního výzkumu. Do anketního šetření se zapojilo 18 trenérů, 25 dětí s disabilitou, 28 dětí intaktních a 7 ředitelů škol a sportovních zařízení. Z názorů trenérů a odborných pracovníků vyplývá, že z větší části souhlasí s tím, aby se děti s disabilitou zapojily do pohybových aktivit s intaktními dětmi. Zároveň však nejsou schopni zajistit odborné vedení vzhledem k tomu, že 44 % z nich nemá sportovní vzdělání. Výbornou zprávou byla jednoznačná 100 % shoda na integraci dětí s disabilitou od všech dotázaných ředitelů škol a sportovišť. A potvrdily to i odpovědi od dětí s disabilitou, celých 52 % dětí by se rádo zapojilo do pohybové aktivity s dětmi intaktními. | cze |
dc.format | 73 s | |
dc.format | 73 s | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | volnočasová aktivita | cze |
dc.subject | dítě s disabilitou | cze |
dc.subject | mentální | cze |
dc.subject | zraková | cze |
dc.subject | sluchová disabilita | cze |
dc.subject | volnočasová pohybová centra. | cze |
dc.subject | disabilita | cze |
dc.subject | freetime activity | eng |
dc.subject | child with disability | eng |
dc.subject | mental | eng |
dc.subject | visual | eng |
dc.subject | hearing disability | eng |
dc.subject | time physical center | eng |
dc.subject | disability. | eng |
dc.title | Nabídka volnočasových pohybových aktivit pro děti s disabilitou v okrese Písek | cze |
dc.title.alternative | Availability of physical activities for children with disabilities in their leisure time in Písek. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 48054 | |
dc.description.abstract-translated | Intention of this bachelor thesis is to examine and to analyze possibilities of integration children aged 8 - 15 years with mental, visual and hearing impairment disabilities in district Písek. This work is divided in theoretical part that explains general view of the term disabilities of children, outlines the importance of integrating children with disabilities to the society with intact children. The characteristic and classification of mental, visual and auditory disabilities are explained and at the same time the possibilities of using suitable sports for individual levels of handicap are described. Theoretical part also describes the district Písek and its offer of free time motion activities. At the same time the meaning and importance of free time activities with reference to healthy style of life is emphasized. In practical part a survey is performed. 18 coaches, 25 children with disabilities, 28 intact children and 7 directors from schools and sports facility participated in the survey. Based on the opinions of coaches and specialized workers, most of them agrees with integration of children with disabilities to the motion activities with intact children. However they aren't able to provide special lead of these activities, because 44 % of them does not have sports education. The excellent report was a clear 100 % agreement on the integration of disabled children by all school heads and sports schools. And they confirmed the answers from children with disabilities, and 52 % of children would like to engage in physical activity with intact children. | eng |
dc.date.accepted | 2017-05-18 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Výchova ke zdraví | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Moučková, Pavlína | |