dc.contributor.advisor | Procházka, Miroslav | |
dc.contributor.author | Handlířová, Zdeňka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:11:20Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:11:20Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-07-11 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33359 | |
dc.description.abstract | Předmětem bakalářské práce je rizikové chování dívek umístěných ve výchovném ústavu. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké rizikové chování vedlo k umístění dívek do Výchovného ústavu a dětského domova se školou Počátky a jak dívky vnímají svoji budoucnost po odchodu z výchovného ústavu.
Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů adolescence, rizikové chování a výchovné instituce. Praktická část je zaměřena na vlastní kvalitativní výzkum. Výzkumný soubor tvoří čtyři dívky umístěné ve Výchovném ústavu a dětském domově se školou Počátky, třídní učitelka a skupinový vychovatel dívek. V práci jsou také zpracovány kazuistiky dívek umístěných ve výchovném ústavu.
Při zpracování výzkumných cílů byly položeny výzkumné otázky: Jaké rizikové chování vedlo k umístění dívek do Výchovného ústavu a dětského domova se školou Počátky. Jak dívky hodnotí svůj pobyt ve Výchovném ústavu a dětském domově se školou Počátky. Jak dívky vnímají svoji budoucnost po odchodu z Výchovného ústavu a dětského domova se školou Počátky.
Při zpracování bakalářské práce bylo vycházeno z odborné literatury, zákonů, z kazuistik dívek a z osobních rozhovorů s dívkami a zaměstnanci Výchovného ústavu a dětského domova se školou Počátky. | cze |
dc.format | 56 s. | |
dc.format | 56 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | adolescence | cze |
dc.subject | rizikové chování | cze |
dc.subject | výchovný ústav | cze |
dc.subject | ústavní výchova | cze |
dc.subject | adolescence | eng |
dc.subject | risk behavior | eng |
dc.subject | reform school | eng |
dc.subject | reformatory education | eng |
dc.title | Rizikové chování dívek umístěných ve výchovném ústavu. | cze |
dc.title.alternative | The risk behavior of girls placed in an educational institution. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 47942 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis deals with risk behavior of teenagers in female reform school. Its objective is to uncover what risk behavior led to their placement into "Počátky" foster home and reformatory school and how do they perceive potential future after having left the reform school.
Theoretical section explains basic notions such as adolescence, risk behavior and reformatory institutions. Empirical section is aimed at qualitative research. Research sample consists of four teenagers housed at reform school, their teacher and a group educator. The teenager's individual case reports are an integral part of this paper.
Research questions are formulated as following: What risk behavior led to teenager's placement into reform school? How do those teenagers evaluate their stay at reform school? How do they perceive their future after leaving "Počátky" reform school?
Basis for this thesis consists of academic literature, legal norms, aforementioned case reports and records of conversation with both the teenagers and employees of "Počátky" foster home and reformatory school. | eng |
dc.date.accepted | 2017-08-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství odborných předmětů | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |