Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠebeš, Marek
dc.contributor.authorMatějková, Michaela
dc.date.accessioned2021-12-08T12:10:06Z
dc.date.available2021-12-08T12:10:06Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-07-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33314
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je reklama zobrazující děti a způsob její regulace. Teoretická část obsahuje definici reklamy, její historii a prostředky. Práce se zabývá jak právní regulací České republiky, tak současnými samoregulačními mechanismy, tzv. etickou samoregulací. Nabízí pohled na principy fungování institucí, které se regulací zabývají. Práce rovněž definuje pojem dítě, nastíní vliv reklam a mediální obraz dětí v nich vystupujících. Bakalářská práce si dává za cíl vytvořit na jednom místě souhrn norem, pravidel a mechanismů, které se zabývají zobrazováním dětí v reklamách. Jedná se o regulační mechanismy využívané v České republice a dalších vybraných zemích. Praktická část obsahuje konkrétní případy nevhodných či zakázaných reklam a několik vybraných reklam, na které byly aplikovány dané mechanismy. V závěru práce je zhodnocena propracovanost regulace reklamy v České republice a jsou jmenovány příklady vyhovujících reklam, které jsou nezávadné a zároveň zajímavé.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectreklamacze
dc.subjectděti a reklamacze
dc.subjectregulace reklamycze
dc.subjectsamoregulacecze
dc.subjectetický kodexcze
dc.subjectprávocze
dc.subjectmédiacze
dc.subjectadvertisementeng
dc.subjectchildreneng
dc.subjectregulationeng
dc.subjectself-regulationeng
dc.subjectethicseng
dc.subjectlaweng
dc.subjectmediaeng
dc.titleZobrazování dětí v reklamách: problematické aspektycze
dc.title.alternativeChildren in ads: problematic aspectseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag47699
dc.description.abstract-translatedThe topic of the bachelor thesis is an advertisement which shows children. It also covers ways how this kind of advertisement is restricted. The theoretical part describes what an advertisement is, its history and instruments. The paper deals with legal regulation of advertising in the Czech Republic and with current self-regulation mechanisms, in other words with ethical self-regulation. It views operations of the institutions that deal with these regulations. The paper defines who a child is. It covers the influence of advertisements and the media image of children who act in them. The aim of the paper is to create a set of standards, regulations and mechanisms which describe showing children in advertisements. Those are regulation mechanisms which are used in the Czech Republic and other selected countries. The practical part contains particular cases of inappropriate or banned advertisements and several selected advertisements on which were the above-mentioned mechanisms applied. Finally, the regulation of Czech advertisements is evaluated. The paper states the suitable advertisements which are harmless and interesting.eng
dc.date.accepted2017-08-22
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNJu-SVucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam