Zřízení třídy s Montessori prvky v mateřské škole běžného typu.
Abstrakt
Bakalářská práce na téma Zřízení třídy s Montessori prvky v mateřské škole běžného typu" je věnována základním principům pedagogiky Marie Montessori a možnostem zřízení alternativní třídy s Montessori prvky v mateřské škole běžného typu. Nezapomíná ani na náležitosti a legislativu, které musí škola zajistit pro vznik alternativní třídy. Praktická část je koncipována jako kvantitativní výzkum, jehož cílem je zmapovat zájem rodičů k volbě třídy s Montessori pedagogikou a definování hlavních důvodů, proč rodiče pro své děti hledají mateřské školy uplatňující tento alternativní vzdělávací systém. Sběr dat proběhl formou dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili rodiče dětí navštěvujících mateřskou školu ve Strakonicích.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Alternativní přístup vzdělávání a pedagogika Montessori
Gondeková, Renata (Jihočeská univerzita, 2011)Práce se zabývá alternativním školstvím, především pedagogikou Montessori, jejími výchovnými a vzdělávacími principy a charakteristikou předškolního vzdělávání. V hlavní části je porovnána mateřská školka Montessori s ... -
Význam pedagogiky Marie Montessori pro předškolní zařízení
Soukupová, Štěpánka (Jihočeská univerzita, 2012)Tato bakalářská práce se zabývá pedagogikou Marie Montessori, jejím historickým vývojem, uplatněním v českém systému vzdělávání a jejím přínosem pro děti v předškolním věku. Práce popisuje nejdůležitější prvky a principy ... -
Model založení Montessori zařízení pro děti v předškolním věku
Bartesová, Adéla (Jihočeská univerzita, 2010)Hlavním cílem práce bylo vytvoření modelu uceleného projektu předškolního zařízení, které bude vychovávat a vzdělávat děti podle vzoru alternativní pedagogické koncepce Marie Montessori. Aby mohl být naplněn hlavní cíl, ...