Přístupy učitelů soukromých mateřských škol k výchovné práci
Abstrakt
Cílem práce je zmapování přístupů učitelů soukromých mateřských škol k výchovné práci. Práce má 2 části. V teoretické části jsou shrnuta východiska práce v tematických okruzích: předškolní vzdělávání, soukromé instituce zajišťující péči o předškolní dítě, učitel mateřské školy. Empirická část popisuje kvalitativní šetření s pěti učitelkami pracujícími v soukromých mateřských školách. Šetření bylo zaměřené na zjištění charakteristik, které vyjadřují postoj těchto učitelek k výchovné práci. S učitelkami byly vedeny hloubkové rozhovory, ty byly poté přepsány a zpracovány otevřeným kódováním. Jako hlavní charakteristiky jsem identifikovala: počty dětí ve třídách, čas příchodu dětí do MŠ, individuální přístup, nadstandardní možnosti, nadstandardní pomůcky.