Mezigenerační učení a dítě předškolního věku
Abstrakt
Tématem této bakalářské práce je mezigenerační učení a dítě předškolního věku. Samotná práce je rozdělena na Empirickou část a část Teoretickou. Teoretická část obsahuje dvě základní kapitoly, a to Mezigenerační učení a Rodinu. Podkapitoly jsou zvoleny tak, aby vysvětlily a podtrhly základní téma. Co se týká kapitoly Mezigenerační učení, jsou to Definice mezigeneračního učení, Učení v rodině, Výchova v rodině, Komunikace v rodině, Rodičovství a Prarodiče a Vnoučata. V kapitole Rodina, jsou to Definice rodiny, Typy rodiny a Funkce rodiny. Důležitost každé podkapitoly pro danou problematiku je objasněna v každé z nich. Empirická část popisuje kvalitativní šetření i jeho průběh v pěti zkoumaných rodinách. V každé rodině byly vedeny hloubkové rozhovory s rodiči, prarodiči i dětmi. Výsledky rozhovorů byly analyzovány pomocí otevřeného kódování. Mezi nejčastější kategorie, které se v kódování objevily, patřily výchova v různých podobách, běžný den a běžné činnosti každé rodiny a názory na oddělené soužití. Také činnosti, které dělají vnoučata s prarodiči a naopak, názory na sebe samé a také to, jak často spolu tráví vnoučata a prarodiče čas.