Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSmržová, Lenka
dc.contributor.authorKrausová, Kateřina
dc.date.accessioned2021-12-08T12:08:32Z
dc.date.available2021-12-08T12:08:32Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-03-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33245
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je rozvoj smyslového vnímání u dětí předškolního věku v rámci tématu čtyř živlů. V teoretické části se věnuje čtyřem živlům z pohledu antické filozofie a jiných významných kultur. Vymezuje smyslové vnímání v předškolním období, v tradičním vývojovém pojetí a pohledem waldorfské pedagogiky. Poslední kapitola se zaměřuje na vliv proměn probíhajících v přírodě na dítě. Praktická část přináší konkrétní náměty na rozvoj smyslového vnímání a tvořivosti v oblasti každého z živlů: vody, země, ohně/tepla a vzduchu/větru. Cílem bakalářské práce je podpořit přirozenou dětskou zvídavost a citlivě rozvíjet smyslové vnímání.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectČtyři živly příroda vnímání pět smyslů - předškolní věkcze
dc.subjectFour elements nature perception the five senses Preschooleng
dc.titleČtyři živly - možnosti rozvoje smyslového vnímání u dětí předškolního věkucze
dc.title.alternativeFour elements - the possibility of development of sensory perception in preschool childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag46976
dc.description.abstract-translatedThe theme of the thesis is a development of sensory perception of preschool children in terms of four elements. The theoretical part is focused on four elements from the perspective of ancient philosophy, and the concept of elements in other cultures. The thesis defines sensory perception in terms of importance and development of specialized sensory organs and their diagnostics for the development of school readiness. Furthermore, it introduces the concept of senses in Waldorf pedagogy and medicine. Last part is about defining and finding of the relationship between a child and nature. Practical part introduces specific suggestions for the development of sensory perception, empathy and creativity for each element individually: water, earth, fire / heat and air / wind. The aim of the thesis is to foster natural children curiosity, gradually develop and address various senses through which we can understand the world around us and within us. At the same time it mentions pro-social, aesthetic and intellectual topics as well.eng
dc.date.accepted2017-04-21
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam