Zobrazení rodinných vztahů dětí mladšího školního věku v kresbě
Abstrakt
Bakalářská práce je zaměřena na pozorování rodinných vztahů u dětí mladšího školního věku v kresbě. Teoretická část je rozdělena na tři hlavní oblasti, zabývající se vývojovým obdobím mladšího školního věku, rodinou a kresbou. Výzkumná část je zaměřena na to, jakým způsobem jednotlivé děti mladšího školního věku vnímají vztahy ve své rodině pomocí dvou metod, které jsou využívány k diagnostice rodinných vztahů. Následně jsou získané informace z těchto dvou diagnostických metod porovnávány a zároveň jsou v nich hledány společné znaky v hodnocení rodinných vztahů. Do výzkumné studie bylo zahrnuto 9 dětí mladšího školního věku. Data byla získávána pomocí kresebných projektivních testů. Tedy v tomto případě konkrétně pomocí kresebného testu rodiny a kresebného testu začarované rodiny. Další využitou metodou je poté test rodinných vztahů.