dc.contributor.advisor | Plachá, Veronika | |
dc.contributor.author | Koubová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:07:50Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:07:50Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33206 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zaměřena na vývoj řeči u dětí s vývojovou dysfázií v předškolním období. V teoretické části je popsán vývoj řeči v předškolním období, faktory ovlivňující rozvoj řeči, narušená komunikační schopnost a narušený vývoj řeči. Hlavním tématem teoretické části je vývojová dysfázie, její etiologie, charakteristické znaky, diferenciální diagnostika a možnosti terapie. Dále jsou popsány dopady vývojové dysfázie na dítě, jeho osobnost a na jeho rodinu. Praktická část práce se zabývá posouzením úrovně řečových schopností sedmi vybraných dětí v logopedické třídě mateřské školy. Dílčí cíl práce je mapování vývoje v dalších oblastech (paměti, vizuomotorické koordinaci a zrakové analýze a syntéze), které jsou z důvodu vývojové dysfázie narušeny. Tato část se opírá o čtyři krátké diagnostické úkoly, analýzu dokumentů dětí a deníku učitelek. Výsledná data jsou zaznamenána do kazuistik, tabulek a zhodnocena formou odpovědí na výzkumné otázky. | cze |
dc.format | 68 s. (94952 znaků) | |
dc.format | 68 s. (94952 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | diferenciální diagnostika | cze |
dc.subject | narušená komunikační schopnost | cze |
dc.subject | opožděný vývoj řeči | cze |
dc.subject | vývoj řeči | cze |
dc.subject | vývojová dysfázie | cze |
dc.subject | Differential diagnostics | eng |
dc.subject | impaired communication ability | eng |
dc.subject | delayed speech development | eng |
dc.subject | speech development | eng |
dc.subject | developmental dysphasia | eng |
dc.title | Vývoj jazykových dovedností u dětí s logopedickou vadou | cze |
dc.title.alternative | The Development of communication skills in children with logopedics defect | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 46781 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis is focused on speech development in children with developmental dysphasia in pre-school period. In the theoretical part are described the development of speech in the preschool period, factors influencing speech development, impaired communication ability and impaired speech development. The main theme of the theoretical part is developmental dysphasia, its etiology, characteristic features, differential diagnosis and therapies. Further, this part of thesis describes effects of developmental dysphasia on the child, his personality and his family. The practical part of this thesis deals with the assessment of the level of speech skills of seven selected children in the logopedic class of kindergarten. The partial goal of the thesis is mapping of development in other areas (memory, visomotor coordination and visual analysis and synthesis) that are disturbed because of developmental dysphasia. This section is based on four short diagnostic tasks, analysis of children's papers and teacher's diary. The resulting data is recorded in case reports, tables and evaluated in response to research questions. | eng |
dc.date.accepted | 2017-05-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |