Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Eva
dc.contributor.authorŠimková, Sabina
dc.date.accessioned2021-12-08T12:07:39Z
dc.date.available2021-12-08T12:07:39Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-03-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33195
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je klasická pohádka v životě předškolních dětí. Záměrem práce je zjistit, jaké šance má vyprávění klasických pohádek zaujmout současné předškolní děti a vydobýt si jejich zájem a oblibu i přes tlak současné masmediální produkce fantaskních seriálů a filmů pro děti. V teoretické části se zabývám klasickou pohádkou a s ní spojeným narativním uměním. Zmiňuji také psychologický význam pohádek pro dítě předškolního věku. V praktické části jsem zmapovala pohádkové hrdiny a vzory dvaceti dvou dětí starších pěti let. Následně jsem s nimi realizovala projekt zaměřený na klasickou pohádku o Zlatovlásce, kterou jsem dětem předložila jak narativními formami, tak metodami prožitkového učení. Po realizaci projektu s odstupem dvou týdnů jsem zopakovala s dětmi znovu rozhovory a sledovala jsem, zda došlo ke změně oblíbených hrdinů dětí.cze
dc.format72 s.
dc.format72 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpohádkycze
dc.subjectklasická pohádkacze
dc.subjectpředškolní dítěcze
dc.subjectfairy taleseng
dc.subjecttraditional fairy taleeng
dc.subjectpreschool childeng
dc.titlePohádky ve světě předškolního dítětecze
dc.title.alternativeFairy tales in the world of a preschool childeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag46691
dc.description.abstract-translatedThe topic of this bachelor´s thesis is traditional fairy tale in the life of preschool children. The goal of this paper is to explore how can traditional fairy tale narration compete with the cultural pressure of modern mass-produced fantasy movies and TV shows for children and if it is a viable way to spark their interest and gain their trust. In the theoretical part I focus on traditional fairy tales and related narrative art. I also mention the psychological impact of fairy tales on preschoolers. In the practical part I analyzed fairy tale heroes and interviewed a sample of twenty two children aged over five years. Following that I organized a project focused on a traditional Czech fairy tale "Zlatovláska" which I presented to the children both by narration and by methods of experiential education. After two weeks I repeated the interviews and measured all changes in the children's favorite heroes.eng
dc.date.accepted2017-04-21
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam