Výtvarné techniky v MŠ
Abstrakt
Bakalářská práce Výtvarné techniky v mateřské škole se zabývá otázkou využívání výtvarných technik podle regionálního rozdělení.
Práce je rozdělena na praktickou a teoretickou část. Teoretická část se zabývá vysvětlením důležitých pojmů souvisejících s předškolním vzděláváním dítěte. Jedná se například o výtvarné činnosti v kontextu s rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání nebo kapitolami zabývajícími se podrobněji výtvarnými technikami používanými v mateřských školách, jejich případným dělením, druhy, doporučením atd.
Náplní praktické části je průzkum věnovaný vyhodnocování za pomocí dotazníkového šetření, které je zaměřené na výtvarné techniky. Dotazník je směřovaný na dotazování pedagogů v mateřských školách z různých krajů České republiky. Dále dojde k ověřování, zda pedagogové v praxi používají tradiční osvědčené výtvarné techniky konkrétního kraje, nebo naopak moderní netradiční techniky, případně je inspirovat vlastní tvorbou, která je uvedena v příloze práce.
V závěru práce jsou shrnuty všechny zjištěné výsledky a vhodná doporučení.