dc.contributor.advisor | Plachá, Veronika | |
dc.contributor.author | Řezáčová, Johana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:07:26Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:07:26Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-03-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33181 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zaměřuje na vzpomínky a paměť dětí předškolního věku.
V teoretické části se práce zabývá vývojem dítěte předškolního věku, dále pak vývojem paměti, jejímu vymezení a kategorizaci z hlediska typů, procesů a aspektů vzpomínky ovlivňující. Praktická část je zaměřena na zkoumání dlouhodobé i krátkodobé paměti dětí. Jejím cílem je zkoumání dětských pamětí z hlediska času, kvality a proměnlivosti vzpomínek. Současně byla sledována také krátkodobá paměť a její rozvoj. Výzkum proběhl jako kvalitativní šetření, pomocí individuálních rozhovorů, skupinových sezení a pozorování dětí v jejich přirozeném i školním prostředí. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Předškolní věk | cze |
dc.subject | rané vzpomínky | cze |
dc.subject | paměť | cze |
dc.subject | dětská amnézie | cze |
dc.subject | Pre-school age | eng |
dc.subject | early memories | eng |
dc.subject | memory | eng |
dc.subject | childhood amnesia | eng |
dc.title | Vzpomínky dětí předškolního věku | cze |
dc.title.alternative | The Preschool Children's Memories | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 46608 | |
dc.description.abstract-translated | The topic of this bachelor's thesis is preschool age children's memory and their
memories. The theoretical part of the thesis concentrates on preschool age child development, development of their memory, demarcation, and categorization of memory types, processes, and aspects which affect memories. The practical part of the thesis focuses on long-term and short-term memory of preschool children. The objective of the practical part is finding out whether memories are real and determining their complexity and conditions that affect the quality of the memorisation. The research was conducted as a qualitative survey using individual interviews, group sessions, and observation of children in their natural environment and school. | eng |
dc.date.accepted | 2017-04-19 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |