dc.contributor.advisor | Plachá, Veronika | |
dc.contributor.author | Čermáková, Pavlína | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:07:21Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:07:21Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33175 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá podporou předčtenářské gramotnosti u dětí v mateřské škole speciální, která vzdělává děti s mentálním postižením lehkého a středně těžkého stupně a k němu přidružené postižení v oblasti zrakového, sluchového vnímání, poruch řeči a PAS- poruchy autistického spektra. Teoretická část vymezí pojem gramotnost, funkční gramotnost a dále podrobněji objasňuje předčtenářskou gramotnost a její podporu ve speciální mateřské škole. Výzkumná část je zaměřena na dílčí diagnostiku a následný cílený rozvoj pěti dětí z konkrétní mateřské školy speciální a některých dovedností spojených se čtenářskou gramotností. | cze |
dc.format | 53 s. (60 285 znaků) | |
dc.format | 53 s. (60 285 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | gramotnost | cze |
dc.subject | funkční gramotnost | cze |
dc.subject | předčtenářská gramotnost | cze |
dc.subject | mentální retardace | cze |
dc.subject | speciální škola | cze |
dc.subject | literacy | eng |
dc.subject | functional literacy | eng |
dc.subject | intellectual disability | eng |
dc.subject | special school | eng |
dc.title | Podpora rozvoje čtenářské gramotnosti v prostředí speciální mateřské školy | cze |
dc.title.alternative | Supporting literacy development in the special kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 46575 | |
dc.description.abstract-translated | This Bachelor's thesis deals with the development of early literacy among children in a special kindergarten which educates children with mild and moderate intellectual disability that is associated with serious vision or hearing impairments, speech disorder and ASD autism spectrum disorder. The theoretical part explains terminology such as literacy, functional literacy and gives us more details about the early literacy and its support in the special kindergarten. The research part deals with diagnosis and development of five children from the special kindergarten and skills connected with literacy. | eng |
dc.date.accepted | 2017-05-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |