dc.contributor.advisor | Vítečková, Miluše | |
dc.contributor.author | Hájková, Marie | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:07:20Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:07:20Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-07-12 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33174 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá tématem integrace autistického dítěte v různých typech mateřských škol. Osobní zájem a zkušenost mě přivedly ke zpracování tohoto tématu. Teoretická část přináší vhled do problematiky autismu a integrace/inkluze. Zároveň zmiňuje obecné informace o systému vzdělávání v různých typech mateřských škol. Výzkumná část se zabývá zkušenostmi, názory na inkluzi z pohledu rodičů i pedagogických pracovníků mateřských škol běžného typu, waldorfské a montessori mateřské školy. Výzkumné šetření bylo zrealizováno pomocí kvalitativních metod, a to rozhovoru a pozorování. Jde o design vícečetné případové studie. Výsledky této práce nám umožňují nahlédnout hlouběji do jednotlivých případů a zjistit konkrétní potíže rodičů dětí s PAS. Přinášejí pohled pedagogů na průběh procesu integrace/inkluze i jejich názor na zařazování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v obecné rovině. | cze |
dc.format | 65 s. | |
dc.format | 65 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | autismus | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | integration | eng |
dc.subject | autism | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.title | Integrace autistického dítěte v různých typech mateřských škol | cze |
dc.title.alternative | Integration of autistic children at various types of Kindergartens | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 46561 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis deals with the topic of integration of an autistic child in various types of kindergartens. Personal interest and experience have led me to work on this subject. The theoretical part brings an insight into the problematic of autism and integration/inclusion. It also mentions general information about the system of education in assorted types of kindergartens. The research part addresses the experience, opinions of inclusion from the point of view of both parents and pedagogical workers in kindergartens of the classical type, Waldorf and Montessori kindergarten. The research was carried out using quantitative methods, being an interview and observation. It is a design of multiple case study.
The results of this work let us to take a look at individual cases and find the specific troubles of parents of children suffering from PAS. They bring in the view of the teachers on the development of the process of integration/inclusion and their opinion on categorising children with special educational needs on general level. | eng |
dc.date.accepted | 2017-08-21 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |