Motivace rodičů dětí waldorfské Mateřské školy Sluníčko v Písku k rozhodnutí pokračovt či nepokračovat ve vzdělávání na waldorfské Základní škole Svobodné v Písku
Abstrakt
Práce si klade za cíl získat hlubší vhled do problematiky výběru základní školy. Konkrétně z jakého důvodu se rodiče dětí ukončujících docházku ve waldorfské Mateřské škole Sluníčko rozhodnou pokračovat, případně nepokračovat, v započatém alternativním způsobu vzdělávání svých dětí. V teoretické části se zabývá pojmem alternativní škola a waldorfskou pedagogikou jako jednou z možných alternativ. Jedna kapitola je věnována zakladateli waldorfské pedagogiky Rudolfu Steinerovi. Dále vysvětluje pozadí vzniku první waldorfské školy ve světě a v České republice. Poukazuje na požadavky, které musí škola splnit, aby mohla být zapsána do mezinárodního rejstříku waldorfských škol. Empirická část přibližuje vznik waldorfské Mateřské školy Sluníčko v Písku. Pomocí výsledků kvalitativního šetření jsou prezentovány názory a postoje rodičů k této alternativě a důvody, proč si rodiče pro své děti vybírají waldorfskou pedagogiku na předškolní úrovni i na úrovni základního školství.