Integrace z pohledu učitelky mateřské školy
Abstrakt
Cílem bakalářské práce je zmapovat postoj a zkušenosti učitelek mateřské školy s integrací. Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části je vymezena role učitele mateřské školy, jsou zde popsány nároky na jeho osobnost, profesní kompetence a povinnosti dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV). Dále hovořím o dítěti se speciálními vzdělávacími potřebami a o možnostech jeho vzdělávání. Zmiňuji se o školských poradenských zařízeních a jejich roli při stanovování stupňů podpory žáka při vzdělávání. V poslední kapitole definuji pojmy integrace a inkluze, zabývám se legislativou vztahující se ke školské integraci. Uvádím výhody, nevýhody a faktory narušující úspěšný chod integračního procesu a hovořím o významu pedagoga při integraci. Praktická část je zaměřena na zjištění postojů učitelek mateřské školy k integraci a zpracováním jejich zkušeností s integrací.