• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Dopravní výchova žáků 4. a 5. tříd základních škol na okrese Pelhřimov

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (611.9Kb)
    Posudek vedoucího práce (1.931Mb)
    Průběh obhajoby práce (208.6Kb)
    Datum
    2017
    Autor
    Linhart, Ondřej
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Anotace Tato bakalářská práce sleduje důležité aspekty týkající se dopravní výchovy žáků základních škol. Zaměřuje se zejména na věkovou kategorii žáků 4. a 5. tříd. Práce obsahuje část teoretickou zabývající se specifiky dopravní výchovy. Vlastní kapitola je věnována cílům, které by měly být v rámci výchovně vzdělávacího působení na děti naplňovány. Dále navazují kapitoly, v nichž jsou rozebírány zásadní fenomény podílející se na utváření klíčových kompetencí mladých účastníků silničního provozu. Jsou jimi rodina, škola a dětská dopravní hřiště. Působení těchto institucí má společný cíl, a to vybavit žáky jak teoretickými znalostmi, tak praktickými dovednosti a naučit je jednat v souladu s nimi v rámci zachování zdraví a života dětí i dospělých. Následuje kapitola zaměřující se na rizika chování v dopravě, jejichž následky dokládá naprosto alarmující statistika dopravních nehod dětí. Další kapitoly nesou názvy Chodec a Cyklista, poukazují na správný výklad těchto pojmů a jim odpovídajícímu jednání v reálném provozu. Poslední kapitolu v této části bakalářské práce tvoří BESIP. Snahou bylo upozornit na nezastupitelnou úlohu v mnoha oblastech jeho působení. Přiblížena je jeho historie a současnost, dále funkce krajských koordinátorů a také řada akcí, které se týkají bezpečnosti silničního provozu v krajích ČR. Praktickou část reprezentují dvě samostatné kapitoly. V první se jedná o výzkum zahrnující výčet zúčastněných základních škol, stanovené náležitosti a hlavní sledované faktory. Druhou část představuje metodologie dotazníkového šetření, jeho následná podrobná analýza a konečně shrnutí výsledků, které ponese jistou vypovídající hodnotu zrealizovaného šetření. Jedná se o komparaci sebraného písemného materiálu se zaměřením na kladné odpovědi. Cílem výzkumného šetření bylo rozkrýt úroveň teoretických znalostí všech dotazovaných, porovnat vědomosti chlapců a dívek, a dále srovnat informovanost žáků 4. a 5. tříd základních škol. Práci uzavírá shrnutí dosažených poznatků. V přílohách jsou umístěny tabulky, grafická znázornění a plné znění žáky vyplňovaného dotazníku.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33011
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV