dc.contributor.advisor | Filip, Michal | |
dc.contributor.author | Vohradská, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:21:44Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:21:44Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/3299 | |
dc.description.abstract | Teoretická část mé bakalářské práce se zabývá aspekty výtvarného projevu. Tyto aspekty jsou rozděleny do pěti kategorií: techniky, historie, estetiky, psychologie a pedagogiky. Technický aspekt zahrnuje základní techniky kresby, malby a grafiky. Historický aspekt pojednává o proměnách umění v dějinách. Popisuje také podstatu výtvarného projevu jednotlivých uměleckých stylů. Estetický aspekt pracuje s předními pojmy estetiky, tj. krása a ošklivost či umění a kýč. Psychologický aspekt se zabývá psychologickým pohledem na vkus. Zahrnuje také psychologii umění a arteterapii. Pedagogický aspekt se zabývá popisem pojmů jako vývoj dětské kresby, výtvarná výchova, motivace, námět, výtvarný proces, osobnost výtvarného pedagoga.
Praktická část práce popisuje jednotlivé činnosti výtvarného projektu. Záznamy výtvarných činností obsahují vzdělávací a výchovný cíl, úkol, výtvarně technické informace, výtvarné potřeby, motivaci, závěrečné hodnocení a reflexi.
Cílem práce je specializace pedagoga volného času pro výtvarnou oblast a aplikace jednotlivých aspektů do kontextu výtvarné výchovy. | cze |
dc.format | 94 s. | |
dc.format | 94 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Klíčová slova: volný čas | cze |
dc.subject | pedagogika volného času | cze |
dc.subject | technický aspekt: kresba | cze |
dc.subject | malba | cze |
dc.subject | grafika | cze |
dc.subject | historický aspekt: dějiny umění | cze |
dc.subject | umělecký styl | cze |
dc.subject | estetický aspekt:krása | cze |
dc.subject | ošklivost | cze |
dc.subject | umění | cze |
dc.subject | kýč | cze |
dc.subject | psychologický aspekt: vkus | cze |
dc.subject | psychologie
umění | cze |
dc.subject | arteterapie | cze |
dc.subject | pedagogický aspekt: vývoj dětské kresby | cze |
dc.subject | výtvarná
výchova | cze |
dc.subject | motivace | cze |
dc.subject | námět | cze |
dc.subject | výtvarný proces | cze |
dc.subject | osobnost dítěte | cze |
dc.subject | osobnost
výtvarného pedagoga | cze |
dc.subject | Key words: leisure time | eng |
dc.subject | leisure education | eng |
dc.subject | technical aspect: drawing | eng |
dc.subject | painting | eng |
dc.subject | graphic | eng |
dc.subject | historical aspect: history of art | eng |
dc.subject | artistic style | eng |
dc.subject | esthetical aspect: beauty | eng |
dc.subject | ugliness | eng |
dc.subject | art | eng |
dc.subject | kitsch | eng |
dc.subject | psychological aspect: taste | eng |
dc.subject | psychology of art | eng |
dc.subject | art therapy | eng |
dc.subject | pedagogical aspect: evolution of children's drawing | eng |
dc.subject | art education | eng |
dc.subject | motivation | eng |
dc.subject | theme | eng |
dc.subject | art process | eng |
dc.subject | personality of child | eng |
dc.subject | personality of art pedagogue | eng |
dc.title | Aspekty výtvarného projevu | cze |
dc.title.alternative | Aspects of art manifest | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 38544 | |
dc.description.abstract-translated | The theoretical part of my bachelor thesis deals with aspects of artistic expression. These aspects are divided into five categories: technique, history, esthetics, psychology and pedagogy. The technical aspect includes basic techniques of drawing, painting and graphic. The historical aspect deals with transformations of art in history and also describes the core of artistic expression of particular art styles. The esthetical aspect works with the prominent terms of esthetics, such as beauty and ugliness or art and kitsch. The psychological aspect looks into the psychological point of view on taste. It also includes psychology of art and art therapy. The pedagogical aspect describes terms like evolution of children's drawing, art education, motivation, theme, art process, personality of an art pedagogue.
The practical part of the thesis describes the particular activities of an art project. Notes of creative expressions contain educational goal, task, artistically technical information, art equipment, motivation, final evaluation and reflection.
The aim of the thesis is to specialization pedagogue of leisure time for the art sphere and to apply these aspects in the context of art education. | eng |
dc.date.accepted | 2015-05-27 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |