Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTeodoridis, Vasilis
dc.contributor.authorDaňková, Soňa
dc.date.accessioned2021-12-08T10:14:40Z
dc.date.available2021-12-08T10:14:40Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-06-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32995
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce mapuje způsoby výuky geologie na základních školách a zabývá se motivací žáků ve spojitosti s uplatněním didaktické hry ve výuce geologie. Data byla získaná prostřednictvím dotazníkového šetření ve třech skupinách respondentů, a to učitelů geologie, resp. přírodopisu, žáků 9. tříd základních škol a vysokoškolských studentů učitelství přírodopisu. Teoretická část práce obsahuje poznatky o motivaci žáků, výukových metodách a didaktické hře. Praktická část práce obsahuje metodiku výzkumu, výsledky kvantitativního výzkumu a autorskou didaktickou počítačovou hru, kterou respondenti testovali a hodnotili. Výsledky výzkumu ukazují, že většinu žáků nebaví výuka geologie, nicméně zapojením didaktické hry do výuky lze zvýšit jejich zájem o geologii. Výzkumem bylo také zjištěno, že vysokoškolští studenti učitelství přírodopisu mají jiný názor na výuku geologie než současní učitelé přírodopisu. Například podle studentů učitelství je neoblíbenost geologie u žáků způsobená osobností učitele, ale podle učitelů je zapříčiněná celkovou neatraktivností předmětu. Podobně studenti vidí příčinu sporadického užívání didaktických her ve výuce geologie v učiteli, nicméně podle učitelů se didaktické hry neintegrují do výuky z nedostatku času.cze
dc.format117 s. (122 932 znaků)
dc.format117 s. (122 932 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectgeologiecze
dc.subjectvýukové metodycze
dc.subjectdidaktická hracze
dc.subjectmotivacecze
dc.subjectdotazníkcze
dc.subjectžácicze
dc.subjectučitelécze
dc.subjectvysokoškolští studenticze
dc.subjectzákladní školacze
dc.subjectgeologyeng
dc.subjectteaching methodseng
dc.subjectdidactic gameeng
dc.subjectmotivationeng
dc.subjectquestionnaireeng
dc.subjectpupilseng
dc.subjectteachereng
dc.subjectuniversity studentseng
dc.subjectprimary schooleng
dc.titleDidaktické hry a jejich využití ve výuce geologie na ZŠcze
dc.title.alternativeDidactic games and their application in geology teaching at primary schooleng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag46570
dc.description.abstract-translatedThe presented master thesis describes methods of geology teaching at primary school and deals with the motivation of pupils in a connection with the application of a didactic game in teaching of geology and/or nature science. Data source was sampled via questionnaire in three groups of the respondents, i.e., teachers of geology (nature science), with 9th class pupils of primary school and university students of teaching training in biology. The theoretical part includes general data concerning motivation of pupils, teaching methods and a didactic game. The practical part contains methodology of the research, results of quantitative analysis and the author's didactic computer game which was tested and evaluated by the respondents. The obtained results show that the majority of pupils do not like geology however the integration of the didactic games in lessons can be increased pupil's interest in geology. The research has also found that university students have a different opinion on the teaching of geology than practising teachers. For example university students think that the unpopularity of geology among pupils is caused by teacher's personality, but according to opinion of the teachers it is caused by a general lack of attractivity of the subject. Similarly, the students accused the teacher of insufficient use of didactic games in geology teaching, but the teachers do not integrate didactic games in geology teaching due to lack of time.eng
dc.date.accepted2016-08-22
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePřn-Chncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFlašar, Jan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam