dc.contributor.advisor | Teodoridis, Vasilis | |
dc.contributor.author | Daňková, Soňa | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:14:40Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:14:40Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-06-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32995 | |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce mapuje způsoby výuky geologie na základních školách a zabývá se motivací žáků ve spojitosti s uplatněním didaktické hry ve výuce geologie. Data byla získaná prostřednictvím dotazníkového šetření ve třech skupinách respondentů, a to učitelů geologie, resp. přírodopisu, žáků 9. tříd základních škol a vysokoškolských studentů učitelství přírodopisu. Teoretická část práce obsahuje poznatky o motivaci žáků, výukových metodách a didaktické hře. Praktická část práce obsahuje metodiku výzkumu, výsledky kvantitativního výzkumu a autorskou didaktickou počítačovou hru, kterou respondenti testovali a hodnotili. Výsledky výzkumu ukazují, že většinu žáků nebaví výuka geologie, nicméně zapojením didaktické hry do výuky lze zvýšit jejich zájem o geologii. Výzkumem bylo také zjištěno, že vysokoškolští studenti učitelství přírodopisu mají jiný názor na výuku geologie než současní učitelé přírodopisu. Například podle studentů učitelství je neoblíbenost geologie u žáků způsobená osobností učitele, ale podle učitelů je zapříčiněná celkovou neatraktivností předmětu. Podobně studenti vidí příčinu sporadického užívání didaktických her ve výuce geologie v učiteli, nicméně podle učitelů se didaktické hry neintegrují do výuky z nedostatku času. | cze |
dc.format | 117 s. (122 932 znaků) | |
dc.format | 117 s. (122 932 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | geologie | cze |
dc.subject | výukové metody | cze |
dc.subject | didaktická hra | cze |
dc.subject | motivace | cze |
dc.subject | dotazník | cze |
dc.subject | žáci | cze |
dc.subject | učitelé | cze |
dc.subject | vysokoškolští studenti | cze |
dc.subject | základní škola | cze |
dc.subject | geology | eng |
dc.subject | teaching methods | eng |
dc.subject | didactic game | eng |
dc.subject | motivation | eng |
dc.subject | questionnaire | eng |
dc.subject | pupils | eng |
dc.subject | teacher | eng |
dc.subject | university students | eng |
dc.subject | primary school | eng |
dc.title | Didaktické hry a jejich využití ve výuce geologie na ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Didactic games and their application in geology teaching at primary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 46570 | |
dc.description.abstract-translated | The presented master thesis describes methods of geology teaching at primary school and deals with the motivation of pupils in a connection with the application of a didactic game in teaching of geology and/or nature science. Data source was sampled via questionnaire in three groups of the respondents, i.e., teachers of geology (nature science), with 9th class pupils of primary school and university students of teaching training in biology. The theoretical part includes general data concerning motivation of pupils, teaching methods and a didactic game. The practical part contains methodology of the research, results of quantitative analysis and the author's didactic computer game which was tested and evaluated by the respondents. The obtained results show that the majority of pupils do not like geology however the integration of the didactic games in lessons can be increased pupil's interest in geology. The research has also found that university students have a different opinion on the teaching of geology than practising teachers. For example university students think that the unpopularity of geology among pupils is caused by teacher's personality, but according to opinion of the teachers it is caused by a general lack of attractivity of the subject. Similarly, the students accused the teacher of insufficient use of didactic games in geology teaching, but the teachers do not integrate didactic games in geology teaching due to lack of time. | eng |
dc.date.accepted | 2016-08-22 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Přn-Chn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Flašar, Jan | |