• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Vztah mezi učitelem a žákem na 2. st. ZŠ a nižším stupni víceletého gymnázia z pohledu vnímání sebe samého a jejich vzájemné interakce

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (7.559Mb)
    Posudek vedoucího práce (572.3Kb)
    Posudek oponenta práce (560.3Kb)
    Průběh obhajoby práce (159.4Kb)
    Datum
    2016
    Autor
    Srbová, Kamila
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Diplomová práce se zabývá vztahem mezi učitelem a žákem na 2. stupni základní školy a nižším stupni víceletého gymnázia. Konkrétně se zaměřuje na to, jak žáci nahlíží na sebe a své učitele a jak učitelé nahlíží na sebe a své žáky v kontextu jejich vzájemné interakce. Teoretická část je zaměřena na osobnost žáka a učitele, jejich vztah a vybrané dimenze jejich komunikace - verbální korektnost, humor a vtip, osobnost a vztahy a kompetence. V rámci dimenzí byly vymezeny tzv. sledované oblasti, které se staly klíčové pro určení vzájemného vnímání jednotlivých aktérů ve vyučovacím procesu (např. dimenze "verbální korektnost" zahrnuje sledovanou oblast "spisovnost"). Empirická část se realizovala použitím kvantitativního výzkumného designu za pomocí čtyř variant dotazníků: (1) žákovská reflexe (žák hodnotí chování konkrétního učitele; zn. Ž-R), (2) žákovská sebereflexe (žák hodnotí své chování při výuce konkrétního učitele; zn. Ž-S), (3) učitelská reflexe (učitel hodnotí žáky konkrétní třídy; zn. U-R), (4) učitelská sebereflexe (učitel hodnotí své chování při výuce v konkrétní třídě; zn. U-S). Výzkum se uskutečnil na třech základních školách a dvou víceletých gymnázií a celkově do něho bylo zapojeno 16 učitelů a 224 žáků. Získaná data umožnila vytvořit tři linie výsledků. První linii tvoří "souhrnné výsledky a výsledky získané v rámci typu škol" na základě porovnávání reflexí a sebereflexí učitelů a žáků. Druhou linii prezentují "specifické výsledky", které vznikly srovnáváním reflexí a sebereflexí od konkrétních učitelů a žáků konkrétních tříd v rámci všech variant dotazníků (např. shodné a rozdílné vzájemné vnímání) nebo určité varianty dotazníku (např. rozdílnosti mezi reflexemi žáků). Třetí linii představují "další výsledky", jež zahrnují analýzu odpovědí z učitelských a žákovských reflexí a sebereflexí podle určitých kritérií (např. dle pohlaví).
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32985
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV