dc.contributor.advisor | Roučová, Eva | |
dc.contributor.author | Trojan, Aleš | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:14:22Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:14:22Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-04-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32977 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřená na technické památky v oblasti jižních Čech. Vybrané památky jsou prostřednictvím exkurzí a projektů aplikovány do výuky na druhém stupni základní školy.
Teoretická část se zabývá projektovým vyučováním a jeho uplatněním ve výuce. Následně je věnována pozornost technické výchově, technické gramotnosti a jejich postavení na druhém stupni základních škol. V poslední kapitole teoretické části se práce zabývá technickými památkami, jejich oficiálním statusem a typologií. Závěrečná část je věnována vybraným technickým památkám a atraktivitám, které jsou stručně popsány.
V praktické části diplomové práce jsou vypracovány jednotlivé exkurze a projekty určené pro výuku na druhém stupni základní školy. Součástí exkurzí a projektů je také informační základ pro pedagogy a možnosti rozšíření jednotlivých exkurzí do dalších objektů. Příloha práce obsahuje mapy a další podklady pro úspěšné provedení exkurzí či projektů. | cze |
dc.format | 111 | |
dc.format | 111 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | technická výchova | cze |
dc.subject | technická památka | cze |
dc.subject | projekt | cze |
dc.subject | exkurze | cze |
dc.subject | technical education | eng |
dc.subject | technical monument | eng |
dc.subject | project | eng |
dc.subject | excursion | eng |
dc.title | Technické památky a jejich uplatnění ve výuce na 2. stupni ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Technical Monuments and How to Use Them in Lower Secondary School Education | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 43695 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis is focused on technical monuments in South Bohemia. Selected monuments are applied in lower secondary school teaching by means of excursions and projects.
The theoretical part deals with the project teaching and its use in education. Subsequently the attention is paid to technical education, technological literacy and their roles in lower secondary schools. The last chapter of the theoretical part deals with technical monuments, their official status and typology. The final section is devoted to selected technical monuments and attractions, which are briefly described.
Individual excursions and projects for teaching in lower secondary schools are developed in the practical part of the thesis. The information base for teachers and expansion options of individual excursions to other objects are also included in excursions and projects. The supplement of the thesis includes maps and other documents for successful realisation of excursions or projects. | eng |
dc.date.accepted | 2016-05-24 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Fyn-TchVn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Adámek, Petr | |