Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTeodoridis, Vasilis
dc.contributor.authorMachníková, Petra
dc.date.accessioned2021-12-08T10:13:44Z
dc.date.available2021-12-08T10:13:44Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-04-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32931
dc.description.abstractDiplomová práce porovnává efektivitu výuky geologie na základních školách (ZŠ) vedenou klasickým frontálním způsobem a "alternativní" formou výuky. Pro potřeby výzkumu byli žáci nejprve testováni formou didaktického pretestu, jež byl zaměřen na základní znalosti z oblasti neživé přírody (geologie). Následně byla vybrána a zpracována dvě geologická témata vždy frontálním a interaktivní (alternativním) za použití prvků badatelsky orientované výuky (BOV) a multimedií. Témata byla střídavě vyučována ve dvou skupinách (třídách) respondentů v zapojených základních ZŠ. Rozdíl v efektivitě zvolených výukových metod byl vyhodnocen na základě výsledků post-testu. Z výzkumu vyplývá, že výuka geologie na ZŠ je jednoznačně efektivnější prostřednictvím "alternativních" výukových metod s prvky BOV.cze
dc.format81 s. (80 811 znaků)
dc.format81 s. (80 811 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectgeologiecze
dc.subjectpřírodopiscze
dc.subjectfrontální výukacze
dc.subjectalternativní výukacze
dc.subjectBOVcze
dc.subjectefektivitacze
dc.subjectzákladní školacze
dc.subjectgeologyeng
dc.subjectnatural historyeng
dc.subjectfrontaleng
dc.subjectalternative teaching methodeng
dc.subjectIBSEeng
dc.subjecteffectivenesseng
dc.subjectprimary schooleng
dc.titlePorovnání efektivity vybraných metod výuky geologie na ZŠcze
dc.title.alternativeComparison of the effectiveness of selected teaching methods in geology at the primary schoolseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag40820
dc.description.abstract-translatedThe presented master thesis compares the effectiveness of geology teaching at primary school using a frontal and "alternative" teaching methods. For the research pupils were firstly tested in the form a didactic pre-test, which was focused on the basic knowledge of geology. Then two geological topics were selected and worked out following a frontal and interactive teaching methods (i.e., using Inquiry Based Science Education and multimedia). The topics were alternately taught in two groups (classes) of respondents at the primary schools. The difference in the effectiveness of the selected teaching methods was evaluated on the basis of the results of the post-test. According to the obtained results the teaching of geology at the primary school is definitely more efficient using "alternative" teaching methods in the comparison with frontal methods of teaching.eng
dc.date.accepted2016-05-23
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZn-Přncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFlašar, Jan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam