dc.contributor.advisor | Šmíd, Marek | |
dc.contributor.author | Pouzarová, Iveta | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:13:38Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:13:38Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-04-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32923 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá projektovou výukou v hodinách občanské výchovy při výuce historických témat. Současné volání po eliminaci faktografických údajů a pozitivistického přístupu ve vyučovacím procesu nalézá rovněž živnou půdu v projektové výuce, jež uspořádává zcela jinak, než bylo obvyklé v systému vyučovacích předmětů učební látku, přičemž žáci nemají tradiční povinnost vyslechnout si výklad učitele doplněný názornými ukázkami, zapamatovat si látku a umět ji reprodukovat. Práce je rozdělena do dvou částí, analytické, jež se bude zabývat podstatou projektového vyučování, jeho historií a využitím v hodinách občanské výchovy. Autorka se dále zaměřuje na to, jak má vypadat exkurze a jak postupovat při její samotné realizaci. Součástí analytické části je také historie pracovního tábora Terezín. V praktické části se autorka zaměřuje na využití těchto poznatků ve vyučovacím procesu, zařazuje pomocí Školních vzdělávacích programů konkrétních škol výuku holocaustu do příslušného ročníku a popisuje odbornou exkurzi, kterou absolvovaly dané školy, jejíž zhodnocení probíhá na základě kvantitativního výzkumu. | cze |
dc.format | 93 s. (128 589 znaků) | |
dc.format | 93 s. (128 589 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | projektové vyučování | cze |
dc.subject | projekt | cze |
dc.subject | exkurze | cze |
dc.subject | holocaust | cze |
dc.subject | Terezín | cze |
dc.subject | ghetto | cze |
dc.subject | project teaching method | eng |
dc.subject | project | eng |
dc.subject | excursion | eng |
dc.subject | holocaust | eng |
dc.subject | Terezin | eng |
dc.subject | ghetto | eng |
dc.title | Projektové vyučování ve výuce historických témat v hodinách výchovy k občanství (Pracovní tábor Terezín) | cze |
dc.title.alternative | Project teaching method in civic education lessons with the focus on history (Terezin work camp) | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 40794 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis focuses on project teaching method in "civic education" classes, which are focused on history. The contemporary calls for the elimination of fact and positive approach to teaching are encouraged by project teaching method. Project teaching method organises itself in a new way, so the pupils do not have to listen to a lecture, watch demonstrations, remember the information and finally reproduce the received and remembered information. The thesis is divided into two parts, of which the first one is analytical and concerns itself with the essence of project teaching method and its history and use in "civic education" classes. The author is explains how an excursion should look like and how to organise it. An important part of the analytic part is the history of the Czech nazi work-camp called Terezin.
In the second practical part, the author emphasises the actual in-class use of the previous findings. The author also incorporates the topic of holocaust into curriculums of certain schools and grades. Finally an excursion which particular schools undertook is described and evaluated via a quantitative questionnaire-based research. | eng |
dc.date.accepted | 2016-05-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-OVan | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Pavličíková, Helena | |