dc.contributor.advisor | Nosková, Milena | |
dc.contributor.author | Přástková, Renáta | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:13:34Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:13:34Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32917 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se už dle názvu zabývá problematikou a prevencí poruch učení u dětí na základní škole. Pro zpracování tohoto tématu jsem se rozhodla na základě zkušeností s bakalářskou prací, ve které jsem se též věnovala poruchám učení, ale obecněji. Hlavním cílem je poskytnout čtenáři dostatek informací o této problematice
a nabídnout praktická řešení k prevenci a nápravě.
V první části jsou teoreticky popsány veškeré poruchy, jejich diagnostika, reedukace
a prevence. Dále jsou zde kapitoly věnované přístupu ke vzdělání, spolupráci rodiny
a školy a poradenskému systému.
Druhá část vychází z praktického výzkumu, pro který byla navržena speciální pomůcka, jež by měla sloužit k prevenci a minimalizaci poruch. Tato pomůcka byla aplikována v praxi na základě kvalitativního výzkumu metodou standardizovaného pozorování. V závěru práce jsou zpracovány výsledky výzkumu. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Dyslexie | cze |
dc.subject | dysortografie | cze |
dc.subject | dysgrafie | cze |
dc.subject | dyskalkulie | cze |
dc.subject | Dyslexia | eng |
dc.subject | dysortographia | eng |
dc.subject | dysgraphia | eng |
dc.subject | dyscalculia... | eng |
dc.title | Problematika a prevence poruch učení u dětí na základní škole | cze |
dc.title.alternative | Problematics and prevention of learning disabilities on the elementary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 40749 | |
dc.description.abstract-translated | The dissertation pursue learning malfunctions problematics and prevention by the elementary school students. I decided for this topic based on the experience with my bachelor thesis. Bachelor thesis was focused on learning malfunctions in general. The main goal is to provide the reader enough informations about this problem and offer practical solutions for prevention and correction.
In the first part I described all the malfunctions theoretically, their diagnostics, reeducation and prevention. The further chapters are about the approach to education, family and school cooperation and advisory system.
The second part comes from practical research. I introduced the special utility to prevent and minimalize the malfunctions. This utility was applied in practice based on the qualitative research by the standart observation method. The reader can find in the end of dissertation the final results of my research. | eng |
dc.date.accepted | 2016-05-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-VVn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |