• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Badatelsky orientovaná výuka ve fyziologii člověka s využitím školních experimentálních systémů

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.094Mb)
    Posudek vedoucího práce (1.111Mb)
    Posudek oponenta práce (257.4Kb)
    Průběh obhajoby práce (740.5Kb)
    Datum
    2016
    Autor
    Vomáčková, Vladislava
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    VOMÁČKOVÁ V. 2016: Badatelsky orientovaná výuka ve fyziologii člověka s využitím školních experimentálních systémů. Diplomová práce. Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity. České Budějovice. 47 s. Badatelsky orientovaná výuka představuje moderní přístup k výuce přírodovědných předmětů, který má za cíl podnítit zájem žáků o tyto předměty. V současné době je při provádění úloh badatelského charakteru možnost využít laboratorní sady, které žákům umožňují zkusit si opravdovou práci vědce. Cílem práce bylo navrhnout badatelsky orientované úlohy vztahující se k tématům z fyziologie člověka, ve kterých budou využity různé typy laboratorních experimentálních systémů. Navržené úlohy byly prakticky ověřeny při výuce na dvou vybraných základních školách a jednom osmiletém gymnázium. Dílčím cílem práce bylo zjistit, zda badatelsky orientovaná výuka s využitím laboratorních systémů vede k lepšímu osvojení znalostí a rozvoji badatelských dovedností než klasické laboratorní práce, kde žáci pracují podle návodu od učitele. Za tímto účelem byl sestaven pre-test a post-test a žáci byli rozděleni do dvou skupin experimentální skupina pracovala badatelsky orientovaným způsobem a kontrolní skupina pracovala podle návodu. Jednotlivé úlohy byly ověřeny v praxi a byl sledován jejich vliv na úroveň znalostí a dovedností žáků. Z výsledků vyplynulo, že badatelsky orientované vyučování nevede k horším výsledkům než výuka pomocí klasických konvenčních metod. Znalosti i dovednosti žáků se po absolvování experimentální výuky zvýšily, ale mezi kontrolní a experimentální skupinou nebyl statisticky významný rozdíl.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32905
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV