dc.contributor.advisor | Plachá, Veronika | |
dc.contributor.author | Pěšková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:13:21Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:13:21Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-06-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32896 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se věnuje neverbálním komunikačním prostředkům v pedagogické praxi. Práce je rozdělena do dvou částí, v teoretické části jsou shrnuta témata komunikace, verbální, neverbální komunikace a pedagogické komunikace. Dále je prostor věnován dílčím tématům neverbální komunikace, a to mimice, gestice, pohledům, kinezice, posturologii, proxemice, haptice, paralingvistice a sdělování úpravou zevnějšku a životním prostředím. V části praktické je prezentován rozbor vybraného vzorku videonahrávek zaměřený na zmíněné podobory neverbální komunikace, a je zde zdůrazněn jejich význam ve vyučovacím procesu. | cze |
dc.format | 79 s. (116 150 znaků) | |
dc.format | 79 s. (116 150 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | neverbální komunikace | cze |
dc.subject | pedagogická komunikace | cze |
dc.subject | učitel | cze |
dc.subject | nonverbal communication | eng |
dc.subject | pedagogical communication | eng |
dc.subject | teacher | eng |
dc.title | Neverbální komunikace a učitel | cze |
dc.title.alternative | Non-verbal communication and teacher | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 40639 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis, which is divided into two parts, deals with non-verbal means of communication in teaching practice. In the theoretical part there is a summary of themes such as communication, verbal, nonverbal communication and pedagogical communication. Emphasis is put to sub-themes of nonverbal communication, which are facial expressions, gestures, eye contact, kinesics, postures, proxemics, haptics, para-language and physical appearance/environments. In the practical part there is a presentation of the analysis of chosen samples of video recordings, which is focused on mentioned sub-themes of nonverbal communication. The value of these is stressed in process of teaching, too. | eng |
dc.date.accepted | 2016-08-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | AJn-OVan | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vítečková, Miluše | |