dc.contributor.advisor | Jandová, Renata | |
dc.contributor.author | Koudelková, Marcela | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:13:16Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:13:16Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32887 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce "Osobnost učitele na klasické a alternativní škole" má teoreticko-empirický charakter. Cílem diplomové práce je zachycení rozdílů v osobnostních projevech učitelů na klasické a alternativní škole.
Teoretická část se věnuje charakteristice alternativních typů škol a vymezení rozdílů mezi školami alternativními a klasickými. Rozebírána je rovněž osobnost učitele, její struktura a základní terminologie s ní související. Pozornost je upřena také na typologii učitelů a jejich charakteristické rysy. Samostatný oddíl práce je věnován kompetencím učitele, zachyceny jsou i vlastnosti dobrého učitele. V závěru teoretické části jsou zaznamenány nároky a rozdíly kladené na učitele klasické a alternativní školy.
Praktická část je realizována pomocí dotazníkového šetření u učitelů klasických a alternativních ZŠ. Je stanoven cíl práce a formulovány předpoklady výzkumu. Výzkum je dále doplněn zhodnocením předem stanovených předpokladů, tabulkami a grafickým přehledem. V závěru práce jsou shrnuty získané poznatky o osobnosti učitelů klasických a alternativních škol. | cze |
dc.format | 119 s. (165 830 znaků) | |
dc.format | 119 s. (165 830 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | osobnost učitele | cze |
dc.subject | alternativní škola | cze |
dc.subject | klasické škola | cze |
dc.subject | kompetence | cze |
dc.subject | typologie učitele | cze |
dc.subject | rysy učitele | cze |
dc.subject | vlastnosti dobrého učitele | cze |
dc.subject | nároky kladené na učitele | cze |
dc.subject | Teacher's personality | eng |
dc.subject | alternative school | eng |
dc.subject | classical school | eng |
dc.subject | competence | eng |
dc.subject | teachers typology | eng |
dc.subject | teacher's features | eng |
dc.subject | qualities of a good teacher | eng |
dc.subject | demands on teachers | eng |
dc.title | Osobnost učitele na klasické a alternativní škole | cze |
dc.title.alternative | Teacher personality in a Classic School and Alternative School | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 40129 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis is called "Teacher personality in a Classic School and Alternative School". The thesis is based on a theoretical-empirical approach. The aim of the thesis is to depict differences in personalities of teachers at regular school and alternative school.
Theoretical part concerns about characteristics of alternative schools and their distinctions in comparison with regular schools. Teacher's personality, its structure and basic terminology are also concerns of a theoretical part, including teacher typology and their typical features. Separate part of the thesis is about teacher competences and qualities of a good teacher. At the end of the theoretical part are described requirements on a teacher of regular and alternative school.
Practical part of the thesis was realized by questionnaire research. The goal of the thesis and research assumptions are there. The research is supplemented by evaluation of those assumptions. It contains tables and graphical illustrations. The summary of the thesis sums up acquired findings about teachers personality at regular and alternative school. | eng |
dc.date.accepted | 2016-05-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-OVn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Nehrerová, Erika | |