dc.contributor.advisor | Macků, Richard | |
dc.contributor.author | Špuláková, Petra | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:20:57Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:20:57Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-03-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/3284 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá souvislostmi mezi environmentální výchovou a principy trvale udržitelného rozvoje. Hlavním cílem práce bylo vytvořit metodiku volnočasových aktivit pro děti předškolního věku, které se opírají o principy trvale udržitelného rozvoje a probouzejí v dětech environmentální cítění.
První, teoretická část práce nás seznamuje s pojmy environmentální výchovy, globální výchovy a podrobně vysvětluje termín trvale udržitelný rozvoj, jeho vývoj a shrnutí hlavních principů. Vysvětluje jejich základní aspekty působící na chování člověka a jejich příznivý vliv na chování jedince vůči přírodě. Jedna z kapitol stručně představuje organizace zabývající se environmentální výchovou, které se svým působením zasluhují o výchovu k trvale udržitelnému rozvoji.
Druhá, praktická část práce obsahuje návrh na celodenní projekt - naučnou stezku. Naučná stezka je přizpůsobena pro děti ve věku 5-6 let a metodicky sestavena pro organizace zajišťující environmentální výchovu. Úkolem projektu je probudit v dětech zájem o přírodu, živočichy a hravou formou v nich ukotvit povědomí o dění v přírodě, naší závislosti na ní a o faktu, že jsme součástí přírody. | cze |
dc.format | 73 s. | |
dc.format | 73 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | trvale udržitelný rozvoj | cze |
dc.subject | principy trvale udržitelného rozvoje | cze |
dc.subject | environmentální výchova | cze |
dc.subject | globální výchova | cze |
dc.subject | výchova k trvale udržitelnému rozvoji | cze |
dc.subject | Agenda 21 | cze |
dc.subject | organizace environmentální výchovy | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | celodenní projekt | cze |
dc.subject | naučná stezka | cze |
dc.subject | příroda | cze |
dc.subject | environmentální aktivity a činnosti | cze |
dc.subject | sustainable development | eng |
dc.subject | sustainable development principles | eng |
dc.subject | enviromental education | eng |
dc.subject | global education | eng |
dc.subject | education for sustainable development | eng |
dc.subject | Agenda 21 | eng |
dc.subject | environmental education organisations | eng |
dc.subject | pre-school age | eng |
dc.subject | whole-day project | eng |
dc.subject | nature trail | eng |
dc.subject | nature | eng |
dc.subject | environmental activities and works | eng |
dc.title | TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ JAKO PRINCIPY VÝCHOVY VE VOLNÉM ČASE | cze |
dc.title.alternative | Sustainable development as a principles of education in free time | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 35337 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis Sustainable development as principles of pedagogy of leisure time is about connection between the environmental education and sustainable development principles. The main goal of this thesis was creating metodology of freetime activities for children in pre-school age. Activities come from the sustainable development principles and arouse enviromental feelings in children.
The first theoretic part acquaints us with enviromental education terms, global education terms and explains term of sustainable development in detail, its progress and main terms summary. This thesis explains their primary aspects which affects human behavior and their positive influence on individual behavior towards nature. One chapter introduces organisations that deal with enviromental education and which deserve on education for sustainable development.
The second practical part of .work includes project the whole day nature trail. The nature trail is tailored to 5-6 years old children. It´s methodically constructed for the enviromental education organisations. Project´s goal is arousing interest about nature and animals. Project gives children basics of knowledges about events in nature, our dependence on nature and a fact, that we are a part of nature through the entertainig. | eng |
dc.date.accepted | 2015-05-26 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |