dc.contributor.advisor | Krninský, Luboš | |
dc.contributor.author | Stašková, Anita | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:12:56Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:12:56Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32839 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá výtvarnou tvorbou dnešních dětí mladšího školního věku. Je zaměřena na ontogenetický model výtvarného vyjadřování podle Victora Lowenfelda a na výtvarnou tvorbu dnešních dětí mladšího školního věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována ontogenezi dětského výtvarného projevu dle C. Burnta, G. H. Luqueta a zejména V. Lowenfelda. Jsou uvedeny i poznatky o vývoji souvisejících složek osobnosti (kognitivní, emocionální, sociální) s bližším zaměřením zejména na období mladšího školního věku. Praktická část se zabývá formální analýzou výtvarné produkce žáků 1.-6. třídy ZŠ. Tato tvorba je porovnávána s ontogenetickým modelem V. Lowenfelda a cílem je zjistit, zda výtvarný projev žáků mladšího školního věku odpovídá ontogenetickému modelu popsanému V. Lowenfeldem. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | mladší školní věk | cze |
dc.subject | schematické období | cze |
dc.subject | kresebný realismus | cze |
dc.subject | kresba | cze |
dc.subject | ontogeneze výtvarného projevu | cze |
dc.subject | Keywords: early school age | eng |
dc.subject | schematic period | eng |
dc.subject | realism in drawing | eng |
dc.subject | drawing | eng |
dc.subject | ontogenesis of artistic expression | eng |
dc.title | Ontogeneze výtvarného projevu dle Viktora Lowenfelda a tvorba dnešních dětí mladšího školního věku | cze |
dc.title.alternative | Ontogenesis of Art Expression according to Viktor Lowenfeld and the Graphic Activities of the Primary Children | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 35968 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with artworks of early school-age children attending primary schools at present. It is focused on ontogenetic model of art expression according to Victor Lowenfeld and artwork of early school-age children. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is dedicated to ontogenesis of children's artistic expression according to C. Brunt, G. H. Luquet and especially V. Lowenfeld. There are also findings about development of related parts of personality (cognitive, emotional, social) with particular focus on early school age. The practical part deals with formal artwork analysis of pupils from the first to the sixth grade of primary school. This artistic creation is compared with ontogenetic model by V. Lowenfeld and the aim of this work is to find out whether the artistic expression of younger pupils corresponds with ontogenetic model described by V. Lowenfeld. | eng |
dc.date.accepted | 2016-05-17 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kouřilová, Jana | |