• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Badatelsky orientované vyučování (BOV) v primárním přírodovědném vzdělávání s využitím modelového prostředí školních zahrad

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (18.84Mb)
    Posudek vedoucího práce (1.085Mb)
    Posudek oponenta práce (762.6Kb)
    Průběh obhajoby práce (762.6Kb)
    Datum
    2016
    Autor
    Vlnatá, Eva
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Téma diplomové práce bylo zvoleno na základě upadajícího zájmu mládeže o přírodní vědy, který se poměrně zvyšuje. Hlavním cílem diplomové práce je aplikace prvků badatelsky orientovaného vyučování (dále jen BOV) do výuky přírodovědných předmětů na 1. stupni základní školy a následné posouzení efektivity této výuky s využitím prostředí školních zahrad. Dalším cílem je srovnání výkonnosti žáků při výuce s prvky badatelsky orientovaného vyučování a žáků při výuce frontální. Literární přehled je zaměřen na postavení tématu diplomové práce v RVP ZV (Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání). Dále se zabývá charakteristikou BOV, jeho podstatou, historií a využitím. Věnuje se také školním zahradám a jejich využití při výuce přírodovědných předmětů. Kapitola Materiál a metodika se zabývá způsobem zpracování informací z odborných publikací, článků a internetových zdrojů k danému tématu. Popisuje témata a respondenty vybrané pro výzkum týkající se diplomové práce. Návrh výuky obsahuje autorčiny vlastní návrhy vyučovacích hodin frontální výuky, návrhy jednotlivých experimentů využitých při BOV a návrhy pracovní listů. Čtvrtá kapitola prezentuje dosažené výsledky výzkumu. Ty prokazují, že výuka s aplikovanými prvky BOV je ve vazbě na prostředí školních zahrad pro žáky velice přínosná. Zvýšila se úroveň jejich vědomostí. Výzkum také ukázal, že výkonnost žáků po výuce s prvky BOV je vyšší než výkonnost žáků po výuce frontální.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32836
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV