dc.contributor.advisor | Nohavová, Alena | |
dc.contributor.author | Klimešová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:12:53Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:12:53Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-04-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32831 | |
dc.description.abstract | Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření (burnout syndrome) u učitelů středních škol. V úvodní teoretické části je charakterizován pojem syndrom vyhoření a pojmem stres, který je se syndromem vyhoření spjat. Dále se práce zaměřuje na příčiny syndromu vyhoření, na fáze syndromu vyhoření, na rizikové faktory, na prevenci. Následující část je zaměřena na povolání učitele v souvislosti se syndromem vyhoření. V praktické části jsou analyzována data získaná z dotazníkového šetření. Cílem bylo zjistit, v jaké míře učitelé pociťují příznaky syndromu vyhoření ve čtyřech rovinách (kognitivní, citové, tělesné a sociální) z hlediska pohlaví a délky praxe. | cze |
dc.format | 69 | |
dc.format | 69 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Syndrom vyhoření | cze |
dc.subject | stres | cze |
dc.subject | učitel | cze |
dc.subject | prevence | cze |
dc.subject | Burnout syndrome | eng |
dc.subject | stress | eng |
dc.subject | teacher | eng |
dc.subject | prevention | eng |
dc.title | Syndrom vyhoření u učitelů středních škol | cze |
dc.title.alternative | Burnout at high school teachers | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 31556 | |
dc.description.abstract-translated | Annotation
This diploma thesis deals with the issue of burnout syndrome among high school teachers.
The introductory theoretical part characterizes terms burnout and stress which is closely connected with burnout. This thesis also focuses on reasons of burnout, its phases, risk factors and prevention. Following part focuses on the teaching profession in connection with burnout. In the practical part there are analyzed data acquired from questionnaires. The aim was to find out to what extent teachers feel signs of burnout in four levels (cognitive, affective, physical and social) from the point of view of gender and the length of experience. | eng |
dc.date.accepted | 2016-05-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | PSYCHn-VKZn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Plachá, Veronika | |