Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKouřilová, Jana
dc.contributor.authorDrápalová, Alena
dc.date.accessioned2021-12-08T10:10:55Z
dc.date.available2021-12-08T10:10:55Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-04-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32799
dc.description.abstractBakalářské práce se zabývá využitím arteterapie v různorodé skupině žáků speciální základní školy. Odpovídá na otázku, jak efektivně pracovat s heterogenní skupinou žáků mladšího školního věku, kteří mají odlišné vývojové potřeby. Posuzuje vhodné využití metod a forem práce s touto skupinou a hodnotí benefity a limity arteterapie s ohledem na fungování skupiny. Účinnost arteterapie jako metody je ověřována prostřednictvím pozorování výtvarného posunu jednotlivých žáků. Hledáním souvislostí výtvarného posunu s chováním žáků ve skupině, které je také ověřováno rozhovorem se školním psychologem a rodiči žáků. Autorka dospěla k závěru, že arteterapie v heterogenní skupině žáků je pro skupinu přínosná z hlediska porozumění individuálním odlišnostem jednotlivých členů skupiny a nácviku sociálních dovedností včetně pomoci a empatie. Nicméně má své výrazné limity především v možnostech reflexe výtvarných děl, které jsou dány výrazně odlišnými vývojovými potřebami jednotlivých žáků a limitují hloubku diskuze nad jednotlivými tématy.cze
dc.format78
dc.format78
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectArteterapie s dětmicze
dc.subjectmladší školní věkcze
dc.subjectporuchy ve vývojicze
dc.subjectspeciální školacze
dc.subjectrožnovská školacze
dc.subjectvývoj dětské kresbycze
dc.subjectArt therapy with childreneng
dc.subjectyoung school-ageeng
dc.subjectdevelopmental disorderseng
dc.subjectspecial education primary schooleng
dc.subjectchild drawing developmenteng
dc.titleMožnosti využití arteterapie u dětí ve speciální školecze
dc.title.alternativeApplication of Art Therapy for Children in Special Educationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag46995
dc.description.abstract-translatedThe purpose of this bachelor thesis is to explore art therapy in a heterogeneous group of pupils of a special education primary school and to offer methodology of work with young school-age children with distinct development needs. The study presents evaluation of the most effective methods and forms of work with this group, as well as assessment of benefits and limitations of art therapy with a special regard to group dynamics. Effectivity of the art therapeutic method is evaluated through observation of artistic development of individual students. The results were verified by the means of interview with the school psychologist and respective parents. The result of the study shows the benefits of group art therapy, which comprise of providing deeper understanding of individual group members and their social skills development, including giving help and empathy training. The limitations of the method reside in art work assessment capabilities of pupils caused by varying development needs that hinder an in-depth discussion of individual topics.eng
dc.date.accepted2016-05-27
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineArteterapiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam