Rozvoj křesťanských morálních ctností u dětí mladšího školního věku prostřednictvím pohádek
Abstrakt
Práce se zabývá otázkou rozvoje křesťanských morálních ctností u dětí mladšího školního věku prostřednictvím pohádek. Nejprve definuje a popisuje křesťanskou spiritualitu, morální teologii a křesťanské morální ctnosti, přednostně ctnosti Kardinální a Božské. Také popisuje neřest a sedm smrtelných hříchů. Poté charakterizuje stádium dětí mladšího školního věku včetně morálních schopností a náboženské zralosti. V poslední kapitole práce definuje a charakterizuje pohádku, zabývá se jejím významem pro rozvoj dětí, včetně hlediska morální hodnoty pohádky a jejího náboženského obsahu. Sleduje a popisuje křesťanské morální ctnosti v pohádkách a odpovídá na otázku po cíli práce, kdy shledává pohádky vhodným prostředkem pro rozvoj křesťanských morálních ctností u dětí mladšího školního věku pro jejich způsob, jakým předávají základní morální hodnoty včetně křesťanských morálních ctností.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Obraz morální autority a zkušenost dětského hrdiny v moderní anglické fantastické próze pro děti
Mrzenová, Petra (Jihočeská univerzita, 2011)Diplomová práce se zabývá moderní anglickou fantastickou prózou pro děti a mládež a její úlohou v etickém kontextu a morálním poselství. První část je obecným úvodem do problematiky zkušenosti dětského hrdiny, jeho prožívání ... -
Řada nešťastných příhod Lemony Snicketa a Harry Potter Joanne Rowlingové jako příklady současné angloamerické morální fantasy
Franková, Nikola (Jihočeská univerzita, 2018)Práce se zabývá interpretací příběhu s názvem Řada nešťastných příhod (Series of Unfortunate Events) amerického autora Lemony Snicketa a Harryho Pottera anglické spisovatelky Joanne K. Rowlingové. Při rozboru bylo přihlédnuto ... -
Mládež a její morálka ve vztahu k současné společnosti
Pareisová, Lenka (Jihočeská univerzita, 2012)Práce se zabývá morálním uvažováním mládeže. První část tvoří základní etické pojmy a dějinný přehled vývoje etického myšlení. Dále se diplomová práce vztahuje k determinantám ovlivňujícím vývoj morálního uvažování člověka ...