Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHalamová, Martina
dc.contributor.authorFraňková, Kateřina
dc.date.accessioned2021-12-08T10:08:41Z
dc.date.available2021-12-08T10:08:41Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-04-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32729
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská práce se věnuje interpretaci opomíjených divadelních her Egona Bondyho z let 1968-1971. Teoretická část osvětluje nejvýraznější metody a principy využité v divadelních hrách, dále historický kontext vzniku her a jejich uplatnění na divadelních prknech. Při interpretaci je na hry nahlíženo jako na paralely dobového politického, sociálního či kulturního systému. Pro rozpoznání těchto paralel bude nutné pojmenovat principy zobrazování fikčního světa, jimiž jsou zejména antiutopie, satira, nadsázka, absurdita, surrealistická snovost, trapnost a obscénnost, či variování principů autorova totálního realismu. Pojmenování těchto principů má pomoci rozkrývat estetický účinek textu a vést tak čtenáře k porozumění textu samotného.cze
dc.format79 s.
dc.format79 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleHry Egona Bondyhocze
dc.title.alternativeEgon Bondy´s Playseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag43545
dc.description.abstract-translatedThe present bachelor thesis is devoted to the interpretation of neglected plays which were written by Egon Bondy in the years 1968-1971. The theoretical part explains the most significant principles and methods used in plays, as well as historical context of those plays and their use in theatre. The plays are seen as parallels to the contemporary political, social or cultural system. To recognize these parallels will be necessary to identify the principles of imaging fictional world, which are primarily antiutopia, satire, hyperbole, absurd, surreal dreaminess, awkwardness and obscenity, or variation of the principles of the author's total realism. Naming these principles should help to uncover the aesthetic effect of the text and lead the reader to understand the text itself.eng
dc.date.accepted2016-06-21
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJu-SVucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVeberová, Veronika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam