dc.contributor.advisor | Ehrlichová, Magdalena | |
dc.contributor.author | Flíčková, Žakelína | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:20:00Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:20:00Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-03-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/3266 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na přehledné představení organizací zájmového vzdělávání seniorů nejen v České republice, ale i v Českých Budějovicích. První kapitola vymezuje pojmy stáří a stárnutí z demografického hlediska a seznámení se s cílovou skupinou raného stáří z hlediska biologických, psychických sociálních a duchovních změn. Druhá kapitola charakterizuje volný čas z pohledu seniorů a zaměřuje se také na faktory, které pozitivně nebo negativně ovlivňují volný čas seniora. Třetí kapitola nastiňuje zájmové vzdělávání v kontextu raného stáří (seniorského věku). Kapitola definuje cíle a typy metod zájmového vzdělávání se zaměřením na seniory. Čtvrtá kapitola je věnována organizacím zájmového vzdělávání v České republice. Organizace zájmového vzdělávání rozděluje na tři druhy institucí specializované vzdělávací instituce, instituce, které mají vzdělávací činnost jako dodatkovou a instituce, které z jednou jejich oblastí je i vzdělávání. V podkapitolách se s každou blíže seznamuje. Pátá kapitola přehledně poukazuje na organizace zájmového vzdělávání v Českých Budějovicích. Každé oblasti je přehledně věnována podkapitola. Závěrem celou problematiku shrnuje a vzájemně porovnává možnosti organizací zájmového vzdělávání v České republice a zároveň v Českých Budějovicích. Vyzdvihuje pozitivní stránky, ale upozorňuje i na možné nedostatky. | cze |
dc.format | 49 s. (11 893 znaků) | |
dc.format | 49 s. (11 893 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | stáří | cze |
dc.subject | rané stáří | cze |
dc.subject | senior | cze |
dc.subject | důchod | cze |
dc.subject | změny | cze |
dc.subject | volný čas | cze |
dc.subject | zájem | cze |
dc.subject | zájmové vzdělávání | cze |
dc.subject | volnočasová aktivita | cze |
dc.subject | didaktika | cze |
dc.subject | metoda | cze |
dc.subject | univerzita třetího věku | cze |
dc.subject | klub seniorů | cze |
dc.subject | old age | eng |
dc.subject | early old age | eng |
dc.subject | senior | eng |
dc.subject | retirement | eng |
dc.subject | changes | eng |
dc.subject | leisure time | eng |
dc.subject | interest | eng |
dc.subject | leisure education | eng |
dc.subject | leisure activities | eng |
dc.subject | didactics | eng |
dc.subject | method | eng |
dc.subject | university of the third age | eng |
dc.subject | seniors club | eng |
dc.title | Organizace zájmového vzdělávání seniorů | cze |
dc.title.alternative | Organization of leisure education seniors | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 35308 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis focuses on a clearly arranged presentation of organizations of seniors' leisure education not only in the Czech Republic but also in České Budějovice. The first chapter defines the terms of old age and aging from a demographic point of view and getting familiar with the target group - early old age in terms of biological, psychological social and spiritual changes. The second chapter describes the leisure time from the perspective of seniors and focuses also on the factors that positively or negatively affect the leisure time of a senior. The third chapter outlines the leisure education in the context of the early old age (senior age). The chapter defines the objectives and types of the methods of leisure education focused on seniors. The fourth chapter is devoted to organizations for the leisure education in the Czech Republic. The organization of the leisure education is divided into three types of institutions - specialized educational institutions, institutions that have educational activities as supplementary and institutions in which one of their areas is education as well. The subchapters explain each of those more in detail. The fifth chapter clearly points to the organizations of leisure education in České Budějovice. Each area has a clearly devoted subchapter. Finally it summarizes the whole issue and compares the possibilities of the leisure education organizations in the Czech Republic and also in České Budějovice. It highlights the positive aspects but also points to possible weaknesses. | eng |
dc.date.accepted | 2015-05-26 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |