Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLietavcová, Martina
dc.contributor.authorKolářová, Tereza
dc.date.accessioned2021-12-08T10:06:03Z
dc.date.available2021-12-08T10:06:03Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-03-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32630
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na přípravu dětí na vstup do základní školy a jejím cílem je mapovat rizika pro další vývoj čtenářských a písařských dovedností a naznačit, jakým způsobem a jakými činnostmi v rámci programu běžné mateřské školy je možné tato rizika snížit. Teoretická část je zaměřena na dítě předškolního věku, na jednotlivé oblasti percepčních a kognitivních funkcí, které počáteční školní dovednosti jako je čtení a psaní ovlivňují. Dále osvětluje pojmy školní zralost a připravenost a také její diagnostiku. V praktické části je provedeno kvalitativní šetření deseti dětí předškolního věku, v rámci něhož byly sledovány u dětí vybrané proměnné, například fonologické a morfologické schopnosti, pracovní paměť, řeč, zrakové vnímání a intermodální kódování pomocí testové baterie. Práce je součástí širšího projektu "Prediktory čtenářských dovedností jako faktory ovlivňující rozvoj čtenářské gramotnosti."cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPředškolní věkcze
dc.subjectVývojové oblasti dítěte předškolního věkucze
dc.subjectŠkolní zralost a připravenostcze
dc.subjectPedagogicko-psychologická diagnostikacze
dc.subjectPre-school ageeng
dc.subjectDevelopment area of preschool ageeng
dc.subjectschool maturity and readinesseng
dc.subjectpedagogical and psychological diagnosticseng
dc.titlePříprava dítěte na vstup do základní školy.cze
dc.title.alternativePreparing the child for entry into primary school.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag42648
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis is focused on preparing children for elementary school and aims to map the risks for the future development of reading and writing skills and to suggest the ways and actions through which it is possible to reduce these risks in the regular kindergarten. The theoretical part focuses on preschool children's individual areas of perceptual and cognitive functions that influence early academic skills such as reading and writing. Further explains the concepts of school maturity and preparedness, as well as the diagnostics. The practical part consists of a qualitative survey of ten preschool children. During this survey children were monitored at selected variables, such as phonological and morphological abilities, working memory, speech, visual perception and intermodal encoding using test batteries. The work is part of a larger project, "Predictors of reading skills as factors influencing the development of literacy."eng
dc.date.accepted2016-04-18
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam