Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Eva
dc.contributor.authorTišerová, Jana
dc.date.accessioned2021-12-08T10:05:17Z
dc.date.available2021-12-08T10:05:17Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-03-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32595
dc.description.abstractCíl: Cílem mé práce je zjistit, které formy pohádkových příběhů jsou dětem předškolního věku nejbližší. Mou snahou je zmapovat, ke kterým stylům pohádkového vyprávění se děti rády vracejí. Řešení: Pro své šetření jsem využila kvalitativní metodu rozhovorů s dětmi nad přečtenou pohádkou. Průběžně jsem využívala metodu zúčastněného pozorování při sledování zájmu o výtvarnou složku knih. Následně děti zvolily nejoblíbenější tituly. V této fázi byla opět využita metoda zúčastněného pozorování. Výsledky: Provedeným výzkumem jsem zjistila, že klasická pohádka je nezastupitelným prvkem při rozvoji dítěte. Je však nutno předkládat ji dětem ve srozumitelné jazykové formě. Velice vhodný je doprovod ilustrací k ději. Autorská pohádka má na děti výrazný vliv a proto je nutno volit témata v odpovídající kvalitě. Oba druhy pohádek jsou pro správný vývoj rozumové, emoční či mravní složky osobnosti dítěte nepostradatelným faktorem a jsou pro děti zajímavé a podnětné. Přínos práce: Výsledky této práce umožňují organizovat a realizovat činnosti v MŠ způsobem, který je pro děti vhodný a přínosný. Ukazuje cestu, jak zacházet s pohádkovým žánrem v edukaci předškolních dětí.cze
dc.format81s.
dc.format81s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKlasická pohádkacze
dc.subjectautorská pohádkacze
dc.subjectčetbacze
dc.subjectknihacze
dc.subjectdětská literaturacze
dc.subjectpohádkové postavycze
dc.subjectfantaziecze
dc.subjectClassic fairy-taleeng
dc.subjectauthor's fairy-taleeng
dc.subjectreadingeng
dc.subjectbookeng
dc.subjectchildren literatureeng
dc.subjectfairy-tale figureseng
dc.subjectfantasyeng
dc.titleKlasická a autorská pohádka v mateřské školecze
dc.title.alternativeClassic and authorial fairy tale in kindergarteneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag42505
dc.description.abstract-translatedAim: My thesis shall reveal which form of fairy-tales is the favourite one for preschool children. My effort is to find out which styles of fairy tales children return to. Solution: I applied qualitative method of interviewing children about the read fairy-tale for my survey. Continually, I used the method of participant observation while monitoring the interest in artwork contained in books. Subsequently, children selected the favourite books. The method of participant observation was applied again in this part. Results: Through the realized survey, I found that a classic fairy-tale is an unsubstitutable element in children development. However, it must be presented in such a language form which is comprehensible for children. Illustrations accompanying the story are very useful. Author's fairy-tale affects children very significantly so it is necessary to choose topics of appropriate quality. Both types of fairy-tales are indispensable factors for proper development of intellectual, emotional and ethical part of child's character and they are interesting and stimulating for children. Benefits of the thesis: The results of the thesis allow organizing and realizing activities in nurseries in a way that is suitable and valuable for children. It shows the way how to handle the fairy-tale genre within education for preschool children.eng
dc.date.accepted2016-04-20
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam