Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Eva
dc.contributor.authorŠafářová, Ilona
dc.date.accessioned2021-12-08T10:05:15Z
dc.date.available2021-12-08T10:05:15Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-03-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32593
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na volnou hru jako prostředek pro socializaci dětí v předškolním věku. Mateřskou školu představuje jako sociální a socializační prostředí, kde děti mezi sebou navazují nové vztahy spolupráce a přátelství a učí se zvládat svou roli v kolektivu. V teoretické části je shrnuto, co vlastně hra je, její třídění, zákonitosti a podmínky. Podrobněji se věnuje volné a řízené hře. Socializaci je věnována další část, kde v kontextu socializačního prostředí mateřské školy je zvýrazněn vliv vzoru vrstevníků a propojení s využitím hry. Praktickou část tvoří autorský program zaměřený na podporu socializace dítěte při volné hře v mateřské škole. Sestaven je na základě rozhovorů s rodiči na téma herních zvyklostí dětí v domácím prostředí. Následně byl program po dobu dvou měsíců realizován a vyhodnocen z pohledu osvojení si sociálních vztahů.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectvolná hracze
dc.subjectsocializacecze
dc.subjectsocializační programcze
dc.subjectpreschooleng
dc.subjectfree playeng
dc.subjectsocializationeng
dc.subjectsocialization programeng
dc.titleHra jako prostředek socializace v mateřské školecze
dc.title.alternativeA game as device of socialisation in kindergarteneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag42503
dc.description.abstract-translatedThis work discusses free play as a means for socialization of children of preschool age. Preschool is examined as a social and socializing environment, where children form new cooperative and friendship relations and learn to perform a role in a collective. Play is then defined, along with its categories, rules, and conditions. Distictions are made between free and directed play. Following is a discussion of socialization, in which the context of the socialization enviroment of preschool, the influence of classmate examples, and connections with play usage are emphasized. The practical discussion consists the author's program intended to support the socialization of a child during free play in prescool. It is constructed on the basis of interiews with parents regarding children's habits of play in their home enviroment. This program was realized over a two month period and evaluated from the perspective of the aquisition of social relations.eng
dc.date.accepted2016-04-20
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam