Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFranclová, Marta
dc.contributor.authorStošková, Hana
dc.date.accessioned2021-12-08T10:04:37Z
dc.date.available2021-12-08T10:04:37Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-03-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32560
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou připravenosti předškolních dětí na vstup do základní školy. Cílem práce je zjistit, jak se daří rodičům a učitelům mateřských škol připravovat předškolní děti na zvládání požadavků základní školy.V teoretické části jsou popsány důležité oblasti, které mají vliv na celkový rozvoj osobnosti dítěte. První kapitola se věnuje fyziologickému a psychickému vývoji dítěte od narození po vstup do školy. Ve druhé kapitole je popsán vliv rodinného působení na dítě. Třetí kapitola seznamuje s úkoly a cíli mateřské školy a jejím významem pro předškolní děti. Čtvrtá kapitola se zabývá definováním pojmů školní zralost a školní připravenost a také otázkou odkladů školní docházky.V praktické části jsou zaznamenány výsledky rozhovorů s učitelkami mateřských škol, rodiči předškolních dětí a učitelů prvních ročníků základní školy. Vyhodnocení těchto rozhovorů přináší odpověď na otázku, jak připravovat děti předškolního věku na zvládání požadavků základní školy.cze
dc.format53 s.
dc.format53 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpředškolní dítěcze
dc.subjectrodičecze
dc.subjectpřipravenostcze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectzákladní školacze
dc.subjectpreschool childeng
dc.subjectparentseng
dc.subjectreadinesseng
dc.subjectnursery schooleng
dc.subjectgrammar schooleng
dc.titlePřipravenost na zvládání požadavků základní školycze
dc.title.alternativeReadiness for managing the basic school requirementseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag42326
dc.description.abstract-translatedThe final thesis is concerned with the readiness of preschool children for joining the grammar school. The aim of the work is to find out, how successful are the parents and nursery school teachers in readiness of preschool children for dealing with grammar schools requirements.Theoretical part describes important areas that affect total personal development of a child. The first chapter is devoted to physiological and psychological personal development of a child from its birth to joining the grammar school. The second chapter describes the influence of the family setting on the child. The third chapter informs of tasks and aims of a nursery school and its importance for the preschool children. The fourth chapter concerns with the definition of terms school maturity and school readiness and it also deals with the question of postponement of compulsory education.In the practical part there are recorded results of discussions among parents, nursery school teachers and teachers of the first classes of grammar school. Evaluation of these discussions brings the answer for the question, how to prepare preschool children for dealing with grammar schools requirements.eng
dc.date.accepted2016-04-21
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam