dc.contributor.advisor | Macků, Richard | |
dc.contributor.author | Hoffman, Ivo | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:18:53Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:18:53Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-07-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/3244 | |
dc.description.abstract | Tato práce představuje program Filozofie pro děti, a jeho schopnost rozvoje kompetence k řešení problémů. Nejdříve nám představí pojmy kompetence, klíčové kompetence, a jejich důležitost ve školním systému.Vliv pragmatické filozofie pro vznik pragmatické pedagogiky a později také programu Filozofie pro děti. Představí jednoho výrazného představitele pragmatické pedagogiky J. Deweye. Dále popisuje historii a charakteristiku Filozofie pro děti. Rozdíl mezi diskuzí a dialogem. Představí nám zakladatele tohoto programu M. Lipmana. V hlavní části se tato práce věnuje pojmu kritické, kreativní a angažované myšlení. Dále myšlenkovým dovednostem, které jsou nástrojem při řešení problémů. V závěrečné sebereflexi pedagoga jsou představeny některé nedostatky, kterých se autor dopustil jako facilitátor. | cze |
dc.format | 48 s. | |
dc.format | 48 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Pragmatická pedagogika | cze |
dc.subject | klíčové kompetence | cze |
dc.subject | kompetence k řešení problémů | cze |
dc.subject | dialog | cze |
dc.subject | Filozofie pro děti | cze |
dc.subject | filozofování s dětmi | cze |
dc.subject | kritické | cze |
dc.subject | kreativní | cze |
dc.subject | angažované myšlení | cze |
dc.subject | myšlenkové dovednosti | cze |
dc.subject | Pragmatism and progressive education | eng |
dc.subject | key competences | eng |
dc.subject | competence tackle the problems | eng |
dc.subject | dialogue | eng |
dc.subject | Philosophy for children | eng |
dc.subject | philosophizing with children | eng |
dc.subject | critical | eng |
dc.subject | creative | eng |
dc.subject | caring thinking | eng |
dc.subject | thinking skills | eng |
dc.title | Rozvoj kompetence k řešení problémů při filozofování s dětmi | cze |
dc.title.alternative | Developing competence to tackle the problems of philosophizing with children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 35235 | |
dc.description.abstract-translated | . This Bachelor?s thesis represents the platform of Philosophy for children and its ability of development competence to tackle the problems. First of all, the terms as competence and key competence with its importance in educational system will be introduced. The influence of pragmatic philosophy for the origin of pragmatic education and later on the platform itself will be discussed. The thesis introduces J. Dewey as one of the most significant representative of pragmatic education. The thesis also describes the history and characteristic of philosophy for the children and the difference between the discussion and dialogue. M. Lipman as a founder of this program will be also introduced. The main part of thesis is focused on the term of critical, creative and caring thinking just as thinking skills which are important tools for solving the problems. Some deficiencies which were made by the author as a facilitator are introduced in the final self-reflection of an educator. | eng |
dc.date.accepted | 2013-09-03 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |