dc.contributor.advisor | Macků, Richard | |
dc.contributor.author | Kopřivová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:18:44Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:18:44Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/3241 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá lidovými pohádkami a Filosofií pro děti a jejich vlivy na děti předškolního věku. V teoretické části popisuje základní znaky pohádky a filosofického příběhu a vzájemně je porovnává. Text zdůrazňuje zásadní význam pohádek v dětském světě a i to, jak mohou nenásilným způsobem kladně ovlivnit hodnotovou orientaci dětí a celý jejich následující život. U filosofického příběhu práce popisuje podpůrný vliv Filosofie pro děti na rozvoj myšlení. Dále se tato práce věnuje charakteristickým znakům vývoje dítěte v předškolním věku. Praktická část odpovídá na otázku, zda by bylo možné použít metody Filosofie pro děti pro reflexi pohádkového příběhu za účelem hlubšího odkrývání smyslu života a světa. | cze |
dc.format | 61 s. | |
dc.format | 61 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Pohádka | cze |
dc.subject | filosofie | cze |
dc.subject | Filosofie pro děti | cze |
dc.subject | filosofický příběh | cze |
dc.subject | hledající společenství | cze |
dc.subject | Lipman | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | morálka | cze |
dc.subject | pravda | cze |
dc.subject | Fairy tale | eng |
dc.subject | Philosophy | eng |
dc.subject | Philosophy for Children | eng |
dc.subject | philosophical story | eng |
dc.subject | inquiry community | eng |
dc.subject | Lipman | eng |
dc.subject | nursery school | eng |
dc.subject | preschool age | eng |
dc.subject | morality | eng |
dc.subject | truth | eng |
dc.title | Pohádka jako inspirace pro filosofický rozhovor s dětmi | cze |
dc.title.alternative | Fairy tale as inspiration for philosophical discussion with children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 35227 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis is focused on the folk fairy tales and philosophy story and their influence on preschool children. The theoretical part describes and compares the basic characteristics of fairy tales and philosophical story. This study points out the crucial importance of fairy tales in children's world. How positively affect could have on non-violent way to realize moral value of children which leads to their adulthood. The Philosophy story chapter describes influence and support of philosophy on development of children's thinking. The next section discusses the character features of child development at preschool age. The practical part of this assay answers to question. If it's possible to use Philosophy method on preschool children through fairy tale story discover the deeper meaning of life and the world. | eng |
dc.date.accepted | 2014-05-27 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |