• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Využití arteterapeutických přístupů v práci s dětmi se sociálním znevýhodněním

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (3.751Mb)
    Posudek vedoucího práce (556.2Kb)
    Průběh obhajoby práce (177.7Kb)
    Datum
    2016
    Autor
    Spálenská, Dagmar
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Cílem předkládané bakalářské práce byla zjištění možností účinnosti arteterapeutické metodiky při výtvarné práci se sociokulturně znevýhodněnými dětmi v základní škole a v dětském centru. V teoretické části po ujasnění pojmu sociokulturní znevýhodnění, uvádí některá zjištění týkající se vlivu znevýhodňujícího prostředí pro socializaci, významu rodiny, výchovného stylu. Jedna kapitola je o výchově dítěte s postižením. Dále je v této části věnována pozornost významu tvorby pro dítě a vývojovým hlediskům, které ovlivňují arteterapeutické vedení. Praktická část je rozdělena na práci v základní škole speciální, zde je uvedena jedna kazuistika děvčete se střední mentální retardací, která žije v sociálně znevýhodněné rodině. Na její tvorbě je zdokumentován rozvoj jak kognitivní, tak i emoční. Dále jsou v praktické části představeny čtyři kazuistiky dětí, které se vlivem rodinného prostředí ocitly v situaci, která vyžadovala umístění v Dětském centru Strakonice, což je zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. První je kazuistika chlapce, který zde žil od svého jednoho roku až do doby, než byl i s mladším bratrem, který zde byl umístěn hned po svém narození, rozhodnutím soudu svěřen do péče dětského domova. Druhá kazuistika je práce s chlapcem, který zde byl umístěn předběžným rozhodnutím soudu, a po několika měsících šetření byl soudním rozhodnutím svěřen do péče matce. Třetí kazuistika představuje tvorbu chlapce umístěného zde na žádost rodičů, protože s ním měli výchovné problémy. Jeho pobyt byl ukončen svěřením zpět do péče rodiny a přitom byly doporučeny některé změny v přístupu k dítěti. Čtvrtá kazuistika se týká děvčete, jejíž pobyt v centru byl na žádost matky. I toto děvče po ukončení pobytu bylo vráceno do péče matce, které se mezitím narodilo další dítě. V jednotlivých kazuistikách je popsán přístup ke každému dítěti, vše na základě individuálních potřeb při řešení osobních situací. Práce představuje konkrétní využití arteterapie v tomto prostředí, její vliv na psychické ladění dětí a jejich komunikativnost.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32349
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV