Výuka anglického jazyka s prvky Montessori pedagogiky
Abstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá pojetím výuky anglického jazyka s prvky Montessori pedagogiky a zkoumá, jak se některé základní principy této metody a její didaktický materiál užívají v praxi při výuce anglického jazyka na prvním stupni základních škol.
Teoretická část poskytuje informace o historickém pozadí vzniku alternativních škol, soustředí se dále blíže na vývoj vznik Montessori pedagogiky, její první ohlasy
a představuje její zakladatelku. Dále důkladně definuje základní principy, popisuje etapy dětského vývoje a Montessori chápání osvojování si jazykových kompetencí. V práci je také zmíněna důležitost role prostředí, učitele i didaktického materiálu.
Výsledky ukazují komplexnost tohoto přístupu a mohou posloužit jako náhled na rozličnost ve využití Montessori metody když je plně aplikovaná nebo když je při výuce anglického jazyka užito jen některých prvků.