dc.contributor.advisor | Kouřilová, Jana | |
dc.contributor.author | Bolenová, Magdalena | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:02:12Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:02:12Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-01-08 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32341 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá vývojem kresby domu u dětí mladšího školního věku, sleduje trendy, které se v této věkové skupině objevují. Teoretická část čerpá z odborné literatury; rozpracovává vývoj kresby a vývoj dětí mladšího školního věku. Popsán je vývoj kresby domu. Dům je dále nahlížen jako symbol a zmíněny jsou jeho možné interpretace.
Praktická část popisuje skupiny obrázků dětí mladšího školního věku, které byly sesbírány z několika základních škol. Obrázky jsou rozřazeny do čtyř věkových skupin a data jsou zpracována kvalitativně. Na obrázky je nahlíženo dle stanovených kritérií; následně jsou vyvozovány závěry. Sledovány a popisovány jsou shodné rysy a charakteristiky kresby domu v jednotlivých věkových skupinách. Zmiňovány jsou i významné výkyvy zpracování tématu. | cze |
dc.format | 63 s. | |
dc.format | 63 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | vývoj kresby domu | cze |
dc.subject | dům | cze |
dc.subject | mladší školní věk | cze |
dc.subject | symbol | cze |
dc.subject | house drawing development | eng |
dc.subject | house | eng |
dc.subject | primary school age | eng |
dc.subject | symbol | eng |
dc.title | Vývoj kresby domu | cze |
dc.title.alternative | Development of drawings of the house | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 23005 | |
dc.description.abstract-translated | My thesis deals with the development of house drawing of children attending primary school as well as the general developmental trends within this age group. There are references found in literature to development of drawings and general development of children of primary school age. The evolution of the house drawing is also described. The house is also seen as a symbol and possible interpretations are mentioned.
The practical part contains descriptions of the groups of pictures collected from primary school children of several elementary schools. The pictures are divided into four age groups and the data are processed qualitatively. The pictures are seen according to established criteria; consequently the conclusions are drawn. The same features and characteristics of the house drawing in different age groups are observed and described. Significant divergences in drawings are also mentioned. | eng |
dc.date.accepted | 2016-01-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Arteterapie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Psychologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |