dc.contributor.advisor | Jandová, Renata | |
dc.contributor.author | Voldánová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:41:23Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:41:23Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-01-05 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32321 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá tématem specifické poruchy učení. V teoretické části definuji pojem specifické poruchy učení a zmiňuji související pojmy. Zabývám se historií, druhy a příčinami specifických poruch učení, dále popisuji možnosti diagnostiky a reedukace specifických poruch učení. Věnuji se také situaci žáka v rodinném a školním prostředí. Hlavní pozornost je věnována především výuce cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení. Praktická část je založena na metodě dotazníku, který byl zadán učitelům na základních a středních školách. Cílem je zjistit, jaké zkušenosti mají učitelé s žáky se specifickými poruchami učení a jaký je jejich přístup k nim. Dotazníkový průzkum je v praktické části zpracován a vyhodnocen. | cze |
dc.format | 91 s. (132 314 znaků) | |
dc.format | 91 s. (132 314 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | specifické poruchy učení | cze |
dc.subject | dyslexie | cze |
dc.subject | výuka cizích jazyků | cze |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | dotazník | cze |
dc.subject | specific learning disability | eng |
dc.subject | dyslexia | eng |
dc.subject | teaching foreign languages | eng |
dc.subject | integration | eng |
dc.subject | questionnaire | eng |
dc.title | Výuka cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení | cze |
dc.title.alternative | Teaching Foreign Languages to Pupils with Specific Learning Disability | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 40472 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis deals with the topic of specific learning disability. In the theoretical part I define the term specific learning disability and I mention the related terms. I deal with the history, types and causes of specific learning disability, further I describe the possibilities of diagnostics and re-education concerning specific learning disability. I also attend to the situation of a pupil in the family and school background. The main attention is especially paid to teaching foreign languages to pupils with specific learning disability. The practical part is based on a questionnaire which was filled in by teachers of basic and high schools. The goal is to find out what kind of experience the teachers have with pupils with specific learning disability and what their approach to them is. The questionnaire survey is worked up and analysed in the practical part. | eng |
dc.date.accepted | 2015-02-12 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | AJn-NJn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Havlisová, Helena | |