dc.contributor.advisor | Tesař, Jiří | |
dc.contributor.author | Masopust, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:40:44Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:40:44Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-06-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32283 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zaobírá využitím videí jako didaktické pomůcky pro výuku fyziky. Úvodní část je teoretická a zaměřuje se na klasifikaci didaktických pomůcek, jejich funkci a na to jaké typy technických didaktických pomůcek lze v současné době využít k výuce fyziky. Druhá část práce je věnována analýze možností snímání fyzikálních jevů a to zejména jevů s dlouhotrvajícím průběhem nebo velmi rychlých jevů, jejichž průběh nelze zachytit běžným sledováním. Pozornost je věnována především výběru jevů vhodných pro tvorbu videosekvence, volbě a nastavení vhodného zařízení pro pořízení záznamu a dalšímu zpracování nasnímaného záznamu. V další části jsou na základě předchozí analýzy vybrány fyzikální jevy, jejichž průběh je zaznamenán a zpracován do podoby výukové videosekvence. Výsledkem práce je sada videí se záznamem velmi rychlých a velmi pomalých dějů, použitelných jako didaktický prostředek pro výuku fyziky. | cze |
dc.format | 91 s. (148398 znaků) | |
dc.format | 91 s. (148398 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | fyzika | cze |
dc.subject | video | cze |
dc.subject | videosekvence | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | výuka | cze |
dc.subject | fyzikální jevy | cze |
dc.subject | záznam | cze |
dc.subject | vysokorychlostní kamera | cze |
dc.subject | časosběrný záznam | cze |
dc.subject | YouTube | cze |
dc.subject | physics | eng |
dc.subject | video | eng |
dc.subject | video sequence | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | teaching | eng |
dc.subject | physical phenomenon | eng |
dc.subject | recording | eng |
dc.subject | high speed camera | eng |
dc.subject | time lapse | eng |
dc.subject | YouTube | eng |
dc.title | Videosekvence a jejich využití při výuce fyziky | cze |
dc.title.alternative | Use of Video in Physics Education | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 36210 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with the use of the video as a didactic tool in the education of the physics. Introductory part is theoretic and focuses on classification of didactic tools which can be used for physics teaching. Second part analyses the possibility of capturing physical effects, especially effects with very long or very short duration which cannot be captured by conventional devices. This part is focused on the right selection of physical effects, selecting and setting of suitable devices for capturing and further processing of the recorded video. The next section is based on the previous analysis of physical effects, which are recorded and processed into the form of educational movie. The main result of this thesis is the collection of educational movies of fast and very slow physical effects useful as the didactic tool for the teaching of physics. | eng |
dc.date.accepted | 2015-08-24 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | F-TchV/ZŠ navazující-komb. | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vochozka, Vladimír | |