dc.contributor.advisor | Bína, Daniel | |
dc.contributor.advisor | Pokorný, Milan | |
dc.contributor.author | Demeterová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:40:13Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:40:13Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-04-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32247 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce Korespondence slova a obrazu v literatuře pro děti a mládež je zaměřena na analýzu vybraných titulů z hlediska literárního a ilustračního. Analýza má stanovit metodologická kritéria z pohledu estetického, věcného i etického přínosu knihy jako celku pro žáka páté a šesté třídy základní školy. Analýzy jsou prováděny z hlediska literárního i ilustračního na titulech Pohádky Hanse Christiana Andersena, Luisa a Lotka od Ericha Kästnera a Dobrodružství Toma Sawyera od Marka Twaina. Závěr práce přináší didaktické varianty práce s těmito tituly v hodinách českého jazyka a literatury a výtvarné výchovy. | cze |
dc.format | 99 s. (188 980 znaků) | |
dc.format | 99 s. (188 980 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | literatura pro děti a mládež | cze |
dc.subject | ilustrace | cze |
dc.subject | estetika | cze |
dc.subject | Andersen | cze |
dc.subject | Kästner | cze |
dc.subject | Twain | cze |
dc.subject | children's literature | eng |
dc.subject | illustration | eng |
dc.subject | aesthetics | eng |
dc.subject | Andersen | eng |
dc.subject | Kästner | eng |
dc.subject | Twain | eng |
dc.title | Korespondence slova a obrazu v literatuře pro děti a mládež | cze |
dc.title.alternative | Correspondence between a word and a picture in children´s literature | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 36062 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis Correspondence between word and image in Children's literature is focused on the analysis of selected titles in terms of literary and illustrative. The analysis should determine the methodological criteria in terms of aesthetic, factual and ethical contribution of the book as a whole for the pupil of the fifth and the sixth grade of primary school. The analyses are conducted in terms of literary and illustrative titles on The fairy tales by Hans Christian Andersen, Lottie and Lisa by Erich Kästner and The Adventures of Tom Sawyer by Mark Twain. The conclusion of the work provides educational options to work with these titles in lessons of Czech language and literature and Art. | eng |
dc.date.accepted | 2015-06-02 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-VVn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |