dc.contributor.advisor | Maršíková, Anna | |
dc.contributor.author | Nováková, Hana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:36:24Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:36:24Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-06-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32102 | |
dc.description.abstract | V této bakalářské práci jsem se zabývala problematikou výuky romského holocaustu. V první části práce jsem rozebrala současné diskuze na téma romského holocaustu, přičemž jsem se soustředila na debatu o tom, zda se v případě táborů v Letech u Písku a Hodoníně u Kunštátu za II. světové války jednalo o tábory "koncentrační" či "pracovní" analyzovala jsem například výroky politika Tomio Okamury a reakce, které tyto výroky vyvolaly.
Hlavním cílem práce je zkoumání, jakým způsobem (a zda vůbec) je téma romského holocaustu obsaženo ve školském kurikulu. Ve druhé části práce jsem se zaměřila na informovanost o daném tématu na školách a vše jsem doložila na případové studii ze základních škol v Třebíči, kde jsem kombinací kvantitativních a kvalitativních metod sběru dat zkoumala, zda je toto téma na vybraných školách vyučováno, a jakým způsobem. | cze |
dc.format | 57 s. (93 350 znaků) | |
dc.format | 57 s. (93 350 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Romský holocaust | cze |
dc.subject | tábory v Letech u Písku a v Hodoníně u Kunštátu | cze |
dc.subject | Tomio Okamura | cze |
dc.subject | kvantitativní a kvalitativní sběr dat. | cze |
dc.subject | Romani holocaust | eng |
dc.subject | camps in Lety and Hodonín near Kunštát | eng |
dc.subject | Tomio Okamura | eng |
dc.subject | quantitative and qualitative data collection. | eng |
dc.title | Romský holocaust jako téma ve výuce na základních školách | cze |
dc.title.alternative | Romani Holocaust as a theme in the curriculum in primary schools | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 40802 | |
dc.description.abstract-translated | In this paper I focused on the issue of teaching about the Romani holocaust. In the first part I analyzed the current discussion concerning the Romani holocaust, while I mainly focused on the debate whether during World War II. the camps in Lety near Pisek and Hodonín near Kunštát, were "concentration" or "working" camp. For example, I analyzed the statements of our politician Tomio Okamura and reactions to his statements.
The main objective of this paper is to explore how (and whether) the issue of Romani holocaust is included in the school curriculum. In the second part of my work I focused on common knowledge about this topic in schools. I conducted a study at the primary schools in Třebíč, using the combination of quantitative and qualitative data collection methods in order to find out whether and how this topic is taught at selected schools. | eng |
dc.date.accepted | 2015-08-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | VVu-SVu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |