Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKraft, Stanislav
dc.contributor.authorDavidová, Markéta
dc.date.accessioned2021-12-08T09:35:38Z
dc.date.available2021-12-08T09:35:38Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-07-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32084
dc.description.abstractObsahem bakalářské práce je výzkum každodenní prostorové mobility obyvatel v regionu Soběslav. Nejprve proběhlo anonymní dotazníkové šetření, prostřednictvím kterého byla získána potřebná data. Údaje poskytovaly obecné informace o zúčastněných domácnostech, vybrané osobní údaje jejich členů a zápisy jejich dílčích cest v průběhu referenčních dnů (pondělí, středa, sobota). Samotná analýza se zaměřila na rozbor vybraných procesů a jejich podmíněností, přičemž výsledky byly také porovnány s jinými českými i zahraničními studiemi provedenými na podobném principu. Vlastnosti každodenní prostorové mobility ve vybraném regionu vycházely z dopravního chování respondentů rozdělených podle stanovených kritérií pohlaví, věk, ekonomická aktivita Každá kategorie se pohybuje v prostoru jinak. Pozornost byla taktéž věnována hledání odlišností prostorové mobility v časovém pojetí. Konkrétně mezi pracovní částí týdne a víkendovou. Úplně hlavní zaměření výzkumu směřovalo ke každodenní prostorové mobilitě z hlediska užívání automobilu. Z výsledků je evidentní, že domácnost na venkově se jen těžko obejde bez vlastnictví automobilu. Výsledek také ukázal, že respondenti při pravidelných cestách, konkrétně při dojíždění do práce, upřednostňovali osobní automobil před veřejnou dopravou. Zároveň byla veřejná doprava při pravidelných cestách využívána více než při nepravidelných. Dále je možné shledat, že muži jsou častějšími uživateli automobilu než ženy. Zároveň věnují každodennímu cestování více času a pohybují se na delší vzdálenosti od domova. Pracující skupina obyvatel má nejvíce příležitostí obstarat každodenní základní nákup pomocí automobilu vzhledem k jejich vysoké mobilitě. Nejtypičtějším dnem pro realizaci nákupů s užitím automobilu byla však sobota. Výsledky jsou doprovázeny grafickými výstupy a tabulkami.cze
dc.format65 s. (107 167 znaků)
dc.format65 s. (107 167 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectProstorová mobilitacze
dc.subjectORP Soběslavcze
dc.subjectformulářcze
dc.subjectužívání automobilucze
dc.subjectvolba dopravního prostředkucze
dc.subjectměsto a venkovcze
dc.subjectpracovní den a víkendcze
dc.subjectSpatial mobilityeng
dc.subjectORP Soběslav (Soběslaveng
dc.subjectmunicipality with extended powers)eng
dc.subjectformeng
dc.subjectuse of a careng
dc.subjectchoice of means of transporteng
dc.subjecturban and ruraleng
dc.subjectworking day and weekendeng
dc.titleKaždodenní prostorová mobilita obyvatel v regionu Soběslav: analýza vybraných procesů a jejich geografických podmíněnostícze
dc.title.alternativeDaily spatial mobility of the inhabitants of the Soběslav region: analysis of selected processes and their geographic conditionalityeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag40466
dc.description.abstract-translatedThis Bachelor's thesis deals with research on the daily spatial mobility of the inhabitants of the Soběslav region. First, necessary data was acquired using an anonymous questionnaire survey. The data provided general information about the participating households, selected personal data of their members, and records of their travels during reference days (Monday, Wednesday, Saturday). The analysis itself focused on the analysis of selected processes and their conditionality, and the results were also compared with other Czech and foreign studies conducted on a similar principle. The characteristics of daily spatial mobility in the selected region are based on the transport behaviour of the respondents divided according to established criteria gender, age, economic activity Each category moves through the area differently. Attention was also focused on finding differences in spatial mobility in terms of time; specifically, the working days of the week and the weekend. The primary focus of the research was aimed at daily spatial mobility in terms of the use of a car. It is evident from the results that it is difficult for a household in a rural area to do without owning a car. The result also showed that respondents during their regular trips, specifically travelling to work, preferred travelling by car rather than by public transport. Simultaneously, public transport was used more frequently during regular trips than during irregular trips. Furthermore, it can be seen that men are the more frequent users of a car than women. Simultaneously, they spend more time on their daily travels and travel a greater distance from home. The working group of the inhabitants has the greatest opportunities to carry out basic shopping using a car due to their high mobility. However, the most typical day for going shopping using a car was Saturday. The results are accompanied by graphs and tables.eng
dc.date.accepted2015-08-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineGeografie pro veřejnou správucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programGeografiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNováček, Aleš


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam