Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠebeš, Marek
dc.contributor.authorFliegerová, Lenka
dc.date.accessioned2021-12-08T09:31:44Z
dc.date.available2021-12-08T09:31:44Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/31978
dc.description.abstractMédia člověka obklopují na každém kroku. Formují jeho názory, postoje i chování. Jejich vliv je zřetelný. Prostřednictvím médií je možné působit na jedince a manipulovat s ním tak, jak je žádoucí. Média využívají velké množství manipulačních praktik. Ty jsou různou mírou skryté. Jedná se ale o metody vědomé. Lidé jsou často manipulováni, aniž by si to plně uvědomovali, a přijímají sdělení jako reálné a pravdivé obrazy světa kolem nich. První část práce je zaměřená na komunikaci a její druhy a na hromadné sdělovací prostředky - tisk, rozhlas, televize a internet - jejich vývoj a legislativní zakotvenost. Druhá část se věnuje manipulaci, persvazi, propagandě a manipulačním praktikám. Vybrané praktiky z jednotlivých médií jsou ilustrovány na konkrétním příkladu z praxe. Ve třetí části je pojednáno o mediální výchově jako účinném prostředku k orientaci ve světě médií.cze
dc.format54
dc.format54
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkomunikacecze
dc.subjecttiskcze
dc.subjectrozhlascze
dc.subjecttelevizecze
dc.subjectinternetcze
dc.subjectmanipulacecze
dc.subjectpersvazecze
dc.subjectpropagandacze
dc.subjectmanipulační praktikycze
dc.subjectmediální výchovacze
dc.subjectcommunicationeng
dc.subjectpresseng
dc.subjectbroadcastingeng
dc.subjecttv-broadcastingeng
dc.subjectinterneteng
dc.subjectmanipulationeng
dc.subjectpersuadingeng
dc.subjectpropagandaeng
dc.subjectmanipulation techniqueseng
dc.subjectmedia literacyeng
dc.titleManipulace veřejnosti prostřednictvím médiícze
dc.title.alternativeThe manipulation of the public through mass mediaeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag39059
dc.description.abstract-translatedMan is surrounded by mass media on every place. They form his views, attitudes and behavior. Its effects are obvious. It is possible to affect and manipulate person's opinion the way it is wanted. There is a lot of manipulation techniques in common of mass media. These are hidden in different scope, but all of them are purposeful. People are often manipulated without their awareness, they accept what they are told as it is true picture surrounding them. The first part of my thesis is aimed to communication and its types and general mass media press, broadcasting, tv-broadcasting and internet, its development and its legislation. The second one deals with manipulation, persuading, propaganda and manipulation techniques. Selected techniques of every type of media are illustrated on specific example of practice. In the third part there is a treatise of media literacy as an affective means of orientation in the world of media.eng
dc.date.accepted2015-05-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJu-SVucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam